PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سیل مجدد واردات ماشین آلات دست دوم به کشور

دبیر انجمن واردکنندگان ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی نو و دست دوم با اشاره به توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق این توافق، ورود ماشین‌آلات دست دوم چاپ علاوه بر چاپخانه‌داران برای بازرگانان نیز امکان‌پذیر شده است تا دغدغه چاپخانه‌داران در این زمینه برطرف شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،سیدحسین صالحی با اشاره به مشکلات چاپخانه‌داران در زمینه واردات ماشین‌آلات چاپ دست دوم، عنوان کرد: تا پیش از این فقط چاپخانه‌داران می‌توانستند ماشین‌های چاپ دست دوم به کشور وارد کنند و این کار مشکلات زیادی برای آن‌ها به همراه داشت زیرا برای ورود ماشین‌الات حتما باید کارت بازرگانی داشته باشند.

وی افزود: خریداری و ورود دستگاه‌های چاپ اقدامی تخصصی است که عموما بازرگانان و تجار از عهده آن بر می‌آيند و چاپخانه‌داران به دلیل عدم ارتباط با کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ فروشنده نمی‌توانند خرید موفقی از این شرکت‌ها داشته باشند.

صالحی با بیان اینکه به دنبال تفاهم دو وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت مدتی واردات ماشین‌آلات دست دوم با وقفه روبرو شده بود، توضیح داد: با ارسال نامه‌ای از سوی وزارت صنعت بار دیگر ورود این دستگاه‌ها به کشور آزاد شده است و بازرگانان نیز می‌توانند کنار چاپخانه‌داران باشند.

صالحی با اشاره به تخصص کار بازرگانان و لزوم به کارگیری این تخصص در حوزه چاپ یادآور شد: اغلب بازرگانان و تجار به دلیل ارتباط خوبی که با برخی از چاپخانه‌ها و شرکت‌های خارجی دارند در زمینه برخی تعهدات فروش ماشین‌آلات و بایدها و نبایدهای این حوزه آشنایی دارند و تجربه ثابت کرده که در این زمینه می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

وی همچنین درباره قوانین ورود ماشین‌آلات دست دوم گفت: طبق قوانین این ماشین‌ها باید متعلق به پنج یا حداکثر ۱۰ سال قبل باشند و قدیمی‌تر بودن دستگاه‌ها علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی ندارد موجب فرسودگی ناوگان صنعت چاپ می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه با ورود بازرگانان به موضوع ورود ماشین‌آلات صنعت چاپ باید هماهنگی‌هایی در کارهای گمرکی انجام شود، عنوان کرد: در این زمینه با توجه به اینکه چاوخانه‌داران از برخی معافیت‌های عوارض گمرکی معاف بودند و ورود بازرگانان ممکن است مانع این معافیت‌ها شود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت باید برای جلوگیری از برخی مشکلات در این زمینه هماهنگ باشند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه