PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تخریب کامل 2 چاپخانه و 5 کتابفروشی در جریان سیل لرستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از وارد شدن خسارت 10 میلیارد ریالی به زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان‌های پلدختر و کوهدشت در جریان سیل فررودین‌ماه امسال خبر داد.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ناصر دولتشاه در این باره به ایبنا گفت: سیل ویرانگر در استان لرستان به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان پلدختر نیز آسیب فراوان وارد کرد و متاسفانه در جریان آن، 2 واحد چاپخانه و 5 واحد کتابفروشی در شهرستان پلدختر به طور صد در صدی تخریب شد.

وی افزود: چاپخانه رشنو با خسارتی بالغ بر 6 میلیارد ریال و چاپخانه دیجیتال قائم با مجموع خسارت 2 میلیارد ریالی از جمله واحدهای صنعت چاپ و نشر پلدختر است که در جریان سیل آسیب دیدند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: همچنین 5 واحد کتابفروشی در پلدختر در جریان سیل فروردین ماه امسال ویران شد که البته هماهنگی‌های لازم جهت تامین خسارات وارده به این مراکز فرهنگی صورت گرفته است.

دولتشاه به واحدهای فرهنگی خسارت دیده در شهرستان سیل‌زده کوهدشت نیز اشاره کرد و گفت: یک واحد کتابفروشی در این شهرستان نیز دچار خسران شد که حجم خسارات وارده به آن حدود 2 میلیارد ریال است.

وی گفت: در مجموع، واحدهای فرهنگی استان لرستان در جریان سیل اخیر، رقمی معادل یک میلیارد تومان خسارت دیدند که امیدواریم هرچه زودتر به چرخه عرضه محصولات فرهنگی بازگردند.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه