PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

حمایت از رونق تولید با تجلیل از صادرکننده برتر چاپ

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به افزوده شدن بخش صادرکننده نمونه در جشنواره ملی چاپ گفت: امیدواریم با چنین طرح‌ها و اقدامات حمایتی شاهد افزایش صادرکنندگان صنعت چاپ در سال‌های آینده از نظر کمیت و تعداد چاپخانه‌ها باشیم.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران در گفت‌وگو با ایبنا، با اشاره به فرایند انتخاب صادرکننده برتر صنعت چاپ، گفت: این انتخاب در چهارچوب شاخص‌های کارشناسی شده با هماهنگی اداره کل چاپ‌ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران انجام می‌شود.

وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات واحدهای گزینش شده، سنجش صادرکنندگان در نوزدهمین جشنواره ملی چاپ طبق معیارها و شاخص‌های تدوین شده انجام می‌شود و در نهایت صادرکننده برتر از بین آن‌ها برگزیده خواهد شد.

عابدین با اشاره به اهمیت و جایگاه جشنواره با هدف رونق در تولید و صادرات پایدار کشور، عنوان کرد: انتخاب صادرکننده نمونه صنعت چاپ بحث بسیار مهمی در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و ایجاد انگیزه برای صنعتگران چاپ برای ورود به عرصه‌ صادرات و بازارهای جهانی است.

وی تاکید کرد: ما شاخص‌های امتیازدهی برای صادرکننده نمونه را تدوین کردیم و سپس از میان صادرکنندگان برتری که در این حوزه انتخاب شدند گزینش کردیم و به تناسب شاخص‌ها امتیاز دادیم که این روند در پایان منجر به انتخاب صادرکننده برتر سال ۹۷ در صنعت چاپ شد.

عابدین با بیان اینکه از میان تمام واحدهای صادرکننده ۱۰ واحد صادراتی برتر را در قسمت نهایی انتخاب کرده‌ایم، توضیح داد: این شاخص‌ها شامل حجم کل صادرات، میزان ارزش ارزی صادرات، داشتن استانداردهای کیفیت کالاهای صادراتی، داشتن واحدهای بازاریابی و دفاتر در کشورهای هدف، استانداردهای مدیریتی و... می‌شد که تلاش کردیم در انتخاب نهایی ما موثر باشند.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این اقدام ادامه‌دار باشد، یادآور شد: امیدواریم با چنین طرح‌ها و اقدامات حمایتی، شاهد افزایش صادرکنندگان صنعت چاپ در سال‌های آینده از نظر کمیت و تعداد چاپخانه‌ها باشیم؛ زیرا رونق در صادرات و تولیدات صنعت چاپ منجر به رونق در تولیدات و صادرات صنایع وابسته به این صنعت خواهد شد که در نهایت رونق تولید ملی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور و ارزآوری برای ایران را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته جشنواره صنعت چاپ صادرکننده نمونه انتخاب نمی‌شد، گفت: با توجه به اینکه به طور کلی در برنامه پنجم توسعه اهداف توسعه اقتصادی در زمینه توسعه، صادرات غیرنفتی اهمیت زیادی دارد، در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم خوب و به‌جایی گرفت که این بخش را به جشنواره صنعت چاپ بیفزاید.

نوزدهمین جشنواره صنعت چاپ دوشنبه چهارم شهریورماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه