PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

انحنا در روش چاپی فلکسوگرافی

انحنا در چاپ فلکسو هنگامی رخ می دهد که بصورت نسبی ماده نرم کلیشه هنگام نصب بر روی سیلندر چاپ سخت بسته شود.
آژانس خبری جاپ و بسته بندی ایران، یکی از معضلات کنونی در صنعت چاپ عدم آموزش دقیق طراحان برای خروجی روش جاپی است، هر روش چاپی( افست، فلکسو، گراور و..) خروجی طراحی خاص خود را می طلبد. در بحث انحنا اگر در طراحی تصویر اصلی به درستی محاسبه نشده باشد نهایتا نتیجه تصویر چاپ شده در امتداد محور محیطی و جهت چاپ کشیده و تحریف می شود.
این نوع انحنا تصاویر و متون در محصول چاپی نهایی خود را به صورت ظاهری خرد یا دراز نشان می دهد ، گویی در حال مشاهده تصویر اصلی خود در یک آینه هستید .
اما چگونه می توان از کشیدگی و تحریف در چاپ فلکسوگرافی جلوگیری کرد؟ با یک محاسبه در پرونده تصویری خود که باید حک شود ، می توانید از ایجاد کشیدگی و تحریف در چاپ نهایی جلوگیری کرد. تا زمانی که کلیشه به سیلندرهای چاپی بسته شود ، تصویر حکاکی شده به نسبت های صحیحی شباهت نخواهد داشت.
این فرآیند برای تعیین ضریب انحنا برای کلیشه چاپ فلکسوگرافی نیاز به محاسبه که نیاز به دانش و اندازه گیری دارد: تکرار چاپ، دور پایه پایه صفحه، ضخامت صفحه، ضخامت پشت چسبنده، در صورت نیاز دندان دنده
برای اینکه دقیقاً بدانید که چه میزان تصویر صاف پیش بینی شود باید چهار مرحله برای محاسبه انحنا در نظر گرفت. ابتدا لازم است طول کار تکراری را دقیق اندازه گیری کنید. ضخامت محیط چاپ را که به صفحه چاپی وصل می شود ، تعیین کنید. این معمولاً شامل یک پشتیبان فیلم پلی استر است که به یک پوشش فوتوپلیمر متصل است.
ضخامت صفحه را با استفاده از معادله زیر محاسبه کنید :
ضخامت صفحات ثابت = ۲π (ضخامت فوتوپلیمر)
عامل انحنا را با معادله زیر تعیین کنید:
ضریب کشیدگی ٪ = (ضخامت صفحه / طول تکرار) (۱۰۰)
شایان ذکر است که محاسبه کشیدگی فقط برای چاپ صفحات ضروری است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه