PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تغییر الگوی محاسبه مالیات واحدهای چاپی / تشکیل کمیته کارشناسی مشترک

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اعتراض اهالی چاپ نسبت به نحوه محاسبه و تعیین مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش‌افزوده، نامه‌ای به وزیر امور اقتصاد و دارایی ارسال و در آن، تغییر الگوی محاسبه مالیات واحدهای چاپی را یکی از راهبردها در این زمینه اعلام کرد.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، چهارم مردادماه سال جاری نامه‌ای توسط حدود 200 واحد چاپی تدوین شد که واحدهای چاپی در این نامه نسبت به نحوه محاسبه و تعیین مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش‌افزوده اعتراض داشته و اعلام کرده بودند که در صورت تداوم این روند قادر به ادامه فعالیت اقتصادی نخواهند بود. این واحدها از مسئولان اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درخواست کرده بودند تا اقدامات مقتضی را در این خصوص به انجام رساند.

این نامه تاکنون برای وزیر امور اقتصاد و دارایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون امور فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، نهاد ریاست جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و سازمان تأمین استان تهران ارسال شده است.

در راستای ارسال این نامه، مدیرکل امنیت انتظامی استانداری تهران نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان مالیاتی ارسال کرد و در آن به جهت اهمیت موضوع، خواستار رسیدگی سریع از سوی این سازمان شد.

همچنین علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 2 هفته بعد از دریافت این نامه، به منظور رسیدگی به نحوه محاسبه و تعیین مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش‌افزوده و در مجموع رسیدگی به مشکلات صنعت چاپ، دستور تشکیل کارگروهی موقت را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولیت همایون امیرزاده داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه، نامه‌ای به علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و امور دارایی و همچنین محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرد تا موضوع را حل کنند.

جنتی در نامه‌ای که به وزیر اقتصاد و امور دارایی ارسال کرده سه راهبرد را پیشنهاد کرده که این راهبردها عبارتند از «توقف 6 ماهه صدور برگه تشخیص مالیات توسط سازمان امور مالیاتی»، «تشکیل کمیته کارشناسی مشترک بین نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان وزارت امور اقتصاد و دارایی» و «تغییر الگوی محاسبه مالیات واحدهای چاپی».

 قرار است نشستی با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور مالیاتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نحوه محاسبه و تعیین مالیات برعملکرد و مالیات بر ارزش‌افزوده برگزار شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید