PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت

تفاهمنامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بین صالحی امیری ونعمت زاده روز گذشته در حضور رییس اتناق اصناف ایران و روسای اتحادیه های مرتبط امضا شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در راستای سیاست‌های دولت و به منظور افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی این تفاهمنامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی این تفاهم نامه امضا شد.

گفتنی است بر اساس این تفاهمنامه که موضوع آن تسهیل در امور کسب و کار واحدها و طرح‌های صنفی و صنعتی در زمینه چاپ است، دو وزارت در زمینه‌های ذیل همکاری می‌نمایند:

• بررسی ماده 16 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در صورت نیاز اصلاح آن طی یک ماده واحده در جهت موضوع تفاهمنامه

• بازنگری آیین نامه اجرایی تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته مصوب سال 1371 هیئت محترم وزیران در جهت موضوع تفاهمنامه


• امور مربوط به خرید، نقل و انتقالات، واردات و صادرات ماشین‌الات چاپ و تجهیزات مربوط به واحدهای صنفی و صنعتی که چاپ به طور مستقیم و غیرمستقیم بخشی از فرآیند تولید آن می‌باشد، مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود و در این خصوص وزارت مربوطه همانند سایر واحدهای صنفی و صنعتی و بر اساس دستوالعمل‌های مصوب اقدام می‌نمایند.

• کلیه امور محتوایی کارهای چاپی به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد و وزارت متبوع بر اساس آیین نامه‌ها، ضوابط و مقررات موجود اقدام ‌می‌نمایند.


• اصلاح لازم مفاد بند یک مندرجات ذیل یادداشت فصل 84 کتاب مقررات صادرات و واردات بر اساس توافق‌های فوق الذکر صورت پذیرد.

• کلیه آیین نامه‌ها، ضوابط و قوانین جاری بر اساس این تفاهمنامه با همکاری کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه تا پایان سال جاری به تصویب خواهد رسید.


• وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم جهت انتقال تجارب، منابع انسانی و امکانات مرتبط با صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت معمول خواهد داشت.

لازم به ذکر است این تفاهمنامه در 3 ماده و 2 نسخه که حکم واحد دارند تنظیم و امضا گردید و مفاد آن برای طرفین لازم‌الاجرا است.

این تفاهم نامه نهایتا در حضور رییس اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه های صادرکنندگان صنعت چاپ، اتحادیه لیتوگرا،اتحادیه چاپخانه داران و اتحادیه صحاف به امضا دو وزیر رسید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید