PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

جهت گیری دولت واردات دانش و ماشین آلات و تکنولوژی است

استاندار قزوین یکی از میهمانان ویژه نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران بود که  علاوه بر بازدید از نمایشگاه به دیدار صنعتگران استان قزوین نیز رفت.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در راستای بازدید استاندار قزوین در غرفه شرکت ایراندار تولیدکننده برتر کاغذ و فیلم های پشت چسب دار به گفتگوی با وی نشستیم، وی با اشاره به رونق اقتصادی بعد از برجام اظهار دادشت: چندین نمایشگاه برگزار شده بعد از برجام نشان از تحول و روحیه امید، زنده بودن و نشاط در جامعه دارد و تصدیق می کند که استعدادها مسیر خود را  پیدا کردند.
وی تاکید کرد: با توجه به مسیر درست دولت در عرصه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی، تولید و ارتباط با جهان پیرامون راه برای تولید کننده های ایرانی باز شده است تا علاوه بر تولید ممتاز برای نیازهای داخلی در کنار دیگر کشورها سهم قابل توجهی از صادرات را به خود اختصاص دهند.
وی با بیان  این که امروز کشورها دیگرقدرت را در حوزه نظامی جست و جو نمی کنند؛ اظهار داشت: برای داشتن یک کشور قدرتمند باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار دهیم و دولت با عقلانیت، کار کارشناسی درست و توجه به بخش خارجی و داخلی، کشور را در بخش اقتصادی با مدیریت صحیح هدایت می کند؛ بخشی که در اثر تحریم ها؛ تولیدات و صادرات کشور را دچار رکود کرده بود؛
همتی اظهار داشت: سال گذشته صادرات غیر نفتی یک میلیارد دلار بیش از صادرات نفتی بود و دولت بنا دارد امسال هم در زمینه صادرات غیر نفتی 10 درصد رشد داشته باشد.  
استاندار قزوین تاکید کرد: واردات ما عمدتا به جای واردات کالاهای لوکس ، غیر ضروری و مصرفی باید به سمت واردات دانش، تکنولوژی ،مواد اولیه مورد نیاز و ماشین آلات تولیدی برود تا موجب شکوفایی اقتصاد کشور شود و به طور حتم جهت گیری دولت هم در هیمن راستاست.  
وی با بیان این که استانداران به عنوان یکی از اعضای هیات دولت معین هر استان هستند و اقتصاد مقاومتی را پیگیری می کنند؛ عنوان کرد:  اکنون 12 کارگروه داریم که کارکرد آن ها به بهبود تولید و وضعیت اقتصادی کشور منتهی می شود که این کارگروه ها منظم ، هفتگی و ماهیانه برگزار می شوند.
همتی اظهار داشت:  حضور در کنار تولید کننده ها ، رسیدگی به مشکلات آن ها و تصمیم گیری هایی که موانع تولید آن ها را رفع می کند؛ از جمله تمهیداتی است که در این کارگروه ها برای حل مشکل واحد های تولیدی در نظر گرفته می شود و واگذاری بسته های حمایتی به آن ها از جمله این تمهیدات است .
استاندار قزوین عنوان کرد: از جمله تمهیداتی که دولت برای  واحد های تولیدی در نظر گرفته اعطای بسته حمایتی بهینه یاب است که به واحد های کوچک و متوسط اختصاص پیدا می کند و دولت با نگاه و شرایطی خاص به آن ها  تسهیلات ارایه می دهد.
همتی درباره این شرایط عنوان کرد: واحدهایی که دچار اختلال شده بودند و به دلیل کمبود نقدینگی اشتغال آن ها دچار مشکل شده بود با این بسته حمایتی بهینه فعالیت پایداری پیدا کردند. یکسری از واحد های تولیدی هم  پایین تر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کردند  و دولت به دلیل مشکلات مالی تسهیلات خوبی در استان ها و کارگروه ها به آن ها اختصاص داد و آن دسته از واحد های تعطیل که امکان احیا؛ بازار فروش و ماشین آلات آن ها قدرت تولید رقابت پذیر را داشتند برای آن ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.  
 استاندار قزوین اظهار داشت: مبلغ این بسته حمایتی متفاوت است  اما تا کنون 800 واحد تولیدی در استان قزوین تحت پوشش این بسته حمایتی قرار گرفتند. همچنین این بسته حمایتی بهینه به واحد های نیمه تکمیل که 50 تا 60 درصد پیشرفت داشته باشند  و در مرحله احداث باشند ؛ واگذار می شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید