PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

حرکت بزرگ ایرانیان برای بازپس گیری بازار لبیل ازهمسایه ها

برگزاری دومین سمینار آموزشی لیبل ایران در روز دوم شهریور در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی صنایع ،معادن وکشاورزی ایران واستقبال بی نظیری که از این رویداد به عمل آمد نشان از تقاضای بالای بازار ایران از این محصولات به کشور است.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، چاپ و نشر نوشت چرا که دست اندرکاران این حوزه در ایران عزم خودرا جزم کرده اند تا بازار این صنعت را بدست گیرند و واردات را قطع وتولید ملی راافزایش دهند وبرگزاری این سمیناربدرستی پیامی مهم در این راستا است.

برای اطلاع از روند برگزاری این سمینار گفتگویی را با بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و مدیریت برگزارکننده دومین سمینار لیبل انجام داده ایم که در پی می آید.

وی در ارزیابی خود از نحوه برپایی این سمینار عنوان کرد: سمینار لیبل تقریبا از شش ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد،و در همین راستا کارگروه لیبل را تشکیل دادیم.

طی این مدت تصمیم گرفته شد از راجر استفان پلو، برای ارایه بهتر آمار جهانی صنعت چاپ لیبل و بسته بندی دعوت شود. همچنین مذاکراتی نیز برای حضور برندهای معتبر و ارایه مطالب جدید انجام شد.

عابدین با اظهار رضایت از برگزاری سمینار لیبل یادآور شد: سمینار دوره اول لیبل در ایران خوب برگزار شد ولی این سمینار هم از نظر محتوا و هم تعداد مخاطبان خیلی بهتر بود و دانش ارایه شده در این سمینار تخصصی تر بود.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در ارتباط با نقش اینگونه سمینارها در ارتقا دانش چاپخانه داران ایران گفت: دست اندرکاران حوزه چاپ با حضور دراین سمینارها،یا محافل آموزشی، نمایشگاهی و کنفرانس هایی که در حوزه چاپ و بسته بندی اجرامی شود را جزئی از کار و ابزار کار دید و نباید فکر کرد که این حضور، به بطالت گذراندن زمان کاری است.

این فرصت ها موجب می شود که، فرصت های دیگری را به دست آورد. حضور در اینگونه محافل فرصت بازارسازی را به ما می دهد و پس بهتر است برای افزایش بهره وری از این فرصت ها استفاده کنیم.

وی در خصوص عملکرد بهتر سمینارهای حوزه چاپ و انتظار از بازدیدکنندگان اظهار داشت: انتظار ما از دوستانی که در سمینار حضور پیدا کردند این بود که در نظرسنجی شرکت کنند تا کمکی برای بهتر برگزار کردن سمینار بعدی باشد. برنامه ریزی در برگزاری سمینارها بسیار مهم است.

ولی مهمترین عامل در برگزاری سمینارها، نمایشگاه ها و ... اطلاع رسانی و نحوه اجرایی و ایجاد ارتباط با رسانه ها است. علاوه بر موارد ذکر شده برای کارآمد بودن بیشتر یک سمینار باید در نظر داشت که محتوایی که ارایه می شود، محتوایی باشد که جامعه به آن نیاز دارد.

عابدین در مورد برنامه های پیش روی حوزه لیبل اشاره کرد: سمینارهای بعدی این حوزه را تخصصی تر برگزار خواهیم کرد تا مخاطب موضوع سمینار را انتخاب کند و عناوین این سمینارها در سایت اتحادیه صادر کنندگان گذاشته خواهد شد. در شش ماه آینده سمینار دیگری نیز در نظر خواهیم داشت.

وی در خصوص موضوعات مطرح شده در دومین سمینار لیبل خاطر نشان کرد: بیشتر راغب بودیم که همه موضوع های سمینار لیبل در حیطه علمی برگزار شود ولی متاسفانه یک سمینار علمی کامل، از صبح تا بعد از ظهر مقداری خسته کننده خواهد بود.

مساله بعدی برندهایی است که در سمینارها حضور دارند و به تشریح و اطلاع رسانی تکنولوژی ها و تولیدات می پردازند. سمینارها به عنوان نمایشگاهی کوچک هستند، از ابزار ها و فن آوری های جدید اطلاع رسانی می کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید