PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

مروری بر حضور فعالان حوزه چاپ در بیست و چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی

 آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛ بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی روز شنبه 25 آذر در حالی به فعالیت خود پایان داد که امسال نمایشگاه در گستره ای وسیع تر از بعد فضا و غرفه گذاران روبرو بود، افزایش 25 درصدی حضور شرکت ها و کشورهای خارجی در این نمایشگاه، تمرکز بر گروه بندی کالایی، همچنین همکاری و همراهی سه اتحادیه چاپخانه داران، لیتوگرافان و صحافان در کنار یکدیگر، سرآغاز تحولی بزرگ در صنعت چاپ و بسته بندی کشور بود. در این گزارش مروری کوتاه داریم بر نظرات تعدادی از شرکت کنندگان نمایشگاه.



ظرفیت چاپ ایران ستودنی است
آرنیک آکتان، مدیرعامل شرکت «سان کمیکال» ترکیه، تولیدکننده مرکب و ملزومات چاپ با اشاره به ویژگی های نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران، گفت: امسال دومین سالی است که به نمایشگاه چاپ تهران آمدم و با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در صنعت چاپ ایران وجود دارد، همچنین استقبل صنعتگران ایرانی به دنبال گسترش خدمات خود در این کشور هستیم.
وی همچنین با اشاره به فالیت های شرکت سان کمیکال گفت: بخش عمده خدمات این شرکت در کشورهای حوزه بالکان و آسیای میانه است و ایران نیز یکی از بازارهای مقصد ما به شمار می آید که مراودات تجاری خوبی با فعالان چاپ و بسته بندی آن داریم.
آکتان افزود: شرکت ما علاوه بر اینکه در کشورهای اروپایی کارخانه دارد، سه کارخانه نیز در کشور ترکیه دارد که مرکب های حلال و پایه آب تولید می کند و سالانه حدود 45 هزار تن مرکب حلال و 25 هزار تن مرکب پایه آب در این کارخانه تولید می شود که در ترکیه و اروپا، همچنین کشورهای همسایه مصرف می شود.
وی با اشاره به همکاری با شرکت ایرانی آلتین نام آور در ایران، گفت: ما از سال 2066 با شرکت های ایرانی همکاری داشتیم اما مدتی به دلیل تحریم ها نتوانستیم کار کنیم و پس از برجام مجددا دو سال است که همکاری خوبی با ایران داریم.
آکتان با اظهار رضایت از همکاری با فعالان چاپ ایران تاکید کرد: در همکاری با شرکت آلتین نام آور مواد اولیه تهیه مرکب حلال آب را به آنها می دهیم سپس در ایران تحت نظارت استانداردها و لیسانس شرکت ما عملیات ساخت با دانش فنی سان کمیکال اجام می شود، به دنبال همکاری خوب و مثبتی که در این زمینه داریم در تلاش هستیم بتوانیم در آینده ای نزدیک این فضای همکاری را توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: به دلیلی نزدیکی ایران و ترکیه در آینده نزدیک سرمایه گذاری های بیشتری با همکاری تجار ایرانی خواهیم داشت و امیدواریم با توجه به ظرفیت های خوبی که در ایران وجود دارد حجم فعالیت های کاری ما توسعه پیدا کند.
ارتباط رو در رو با مشتریان
به سراغ شرکت «sps complex» می رویم، ایرج تاکی مدیرفروش این شرکت با اشاره به اثرات مثب حضور این شرکت در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی، گفت: امسال دومین سالی است که در این نمایشگاه حضور داریم و به دنبال موفقیت سال گذشته امسال نیز در بار دیگر تجربه خود را تکرار کردیم.
وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی است تا تولیدکنندگان حوزه های مختلف بتوانند از نزدیک و به صورت رو در رو با مخاطبان خود ارتباط بگیرند و در محیطی صمیمی به بحث و تبادل نظر بپردازد.
تاکی با اشاره به حوزه فعالیت های مجموعه خود، عنوان کرد: این شرکت تولیدکننده فیلم های خام از نوع پلی استر است و حضور امسال ما در نمایشگاه، به خوبی توانست خواسه و نیاز ما را برای شرکت در نمایشگاه تامین کند.
بازخورد مناسب از بازدیدکنندگان
به سالن شش و غرفه سالنامه کیانی می رویم، کامبیز کیانی مدیرعامل این شرکت به عنوان یکی از شرکت های فعال در نمایشگاه امسال گفت: در نمایشگاه امسال با مخاطبان زیادی روبرو بودیم که توانستیم در تعامل و ارتباط با مخاطبان به نتایج خوب و مثبتی دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: ما 15 سال است که به نمایشگاه چاپ و بسته بندی می آیم و در این نمایشگاه همیشه به نتایج دلخواه خود در زمینه های مختلف دست پیدا کرده ایم، امسال و در آذر ماه سال 96 نیز در ارتباط چهره به چهره با مشتریان از سلیقه ها، علائق و نیازهای آنها در حوزه های مختلف آشنا شدیم.
کیانی با اشاره به ثبت سفارش و فروش خوب خود در این نمایشگاه، یادآور شد: خوشحال هستیم که در کنار این نمایشگاه توانستیم خدمات و کارها جدید خود را به مخاطبان عرضه کنیم و بازخوردی که نیاز داشتیم از بازار بگیریم را از آنها بگیریم.
رقابت در سایه نمایشگاه
چاپخانه «ایران کهن» یکی دیگر از شرکت کنندگان نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران در آذر ماه سال 96 بود، ابوالفضل کهن، مدیر اجرایی این چاپخانه با مثبت ارزیابی کردن حضور خود در این نمایشگاه، گفت: تجربه سال ها حضور ما در این نمایشگاه نشان می دهد که می توانیم با تکیه بر توانمندی های داخلی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم، البته باید در نظر داشته باشیم که نباید منت
ظر باشیم بلافاصله بعد از نمایشگاه مشتریان به سراغ ما بیایند بلکه معمولا بازه زمانی دو تا سه ماهه لازم است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این نمایشگاه توجه به گروه بندی کالایی و جانمایی دست اندرکاران این حوزه است، اینکه هر حوزه کاری در یک سالن تمرکز دارند هم می تواند به مخاطبان و بازدیدکنندگان برای دسترسی به مقصد مورد نیاز کمک کند و هم فرصتی است تا فعالان یک حوزه با در کنار هم قرار گرفتن از اقدامات، کارها و نوآوری های هر حوزه بهتر و مناسب تر مطلع شوند.
کهن با بیان اینکه نمایشگاه امسال فرصتی برای اطلاع از جدیدترین و به روزترین فعالیت های چاپی بود، یادآور شد: ما در مجتمع خود فعالیت های چاپی متنوعی مثل چاپ دیجیتال، افست، چاپ عریض، حکاکی لیزر و برش cnc را انجام می دهیم که تلاش کردیم هر سال خدمات جدیدتر و بیشتری را در نمایشگاه به مخاطبانمان ارائه کنیم.
نرم افزار موبایلی یک امکان خوب
رحمان رئوفی، مدیرتولید پارس استاک، فعال حوزه چاپ نیز درباره تجربه چهارم این شرکت در نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران گفت: امسال نسبت به سال گذشته با اتفاق های خوب و مناسبی روبرو بودیم و توانستیم ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشیم.
وی افزود: امسال اگرچه تبلیغات در سطح محیط شهر و مترو در موقعیت خوب و مناسبی قرار داشت اما معتقدم تبلیغات در سطح شهر باید پررنگ تر باشد تا مخاطبان و دست اندرکاران بخش های مختلف برای آشنایی با جدیدترین خدمات و فعالیت های چاپ به این نمایشگاه بیایند.
رئوفی با بیان اینکه نرم افزار نمایشگاه نیز امسال اقدام مثبتی برای بسیاری از خدمات این حوزه به شمار می آمد، عنوان کرد: در طول این سال ها نیاز به نرم افزار همیشه یکی از ضروریات نمایشگاه چاپ و بسته بندی بود که امسال در قالب نرم افزار موبایلی اجرایی شد و اگرچه در بعضی بخش ها دچار نواقصی بود اما در کل خوب بود و امیدواریم در سال آینده تکمیل شود.
رضایت 95 درصدی
شرکت «آفرنگ» که در زمینه تولید هدایای تبلیغاتی فعالیت می کند، از دیگر شرکت کنندگان این نمایشگاه بود، آریان ترکمان مدیرعامل آفرنگ درباره حضور خود در نمایشگاه چاپ و بسته بندی گفت: دومین تجربه حضور خود ر نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران را پشت سر گذاشتیم و این دو سال رضایت بسیار خوبی از حضور خود در نمایشگاه داشتیم چون به اهدافی که نیاز داشتیم دست پیدا کردیم.
وی افزود: نمایشگاه امسال از نظر زمانی بسیار خوب و مناسب بود و توانستیم برای شب عید و سفارش های نوروز 97 سفارش های خوب ومناسبی بگیریم و فکر می کنم که همین زمان در سال های آینده تکرار شود و در تقویم گنجانده شود.
ترکمان با بیان اینکه امسال از حضور در نمایشگاه رضایت 95 درصدی دارم، تاکید کرد: در این بازه زمانی چهار روز به خوبی توانستیم با جامعه هدف خود ارتباط خوب و موثر بگیریم که امیدواریم در سال های آینده نیز تکرار شود.
رایزنی برای حضور چاپخانه داران سریلانکا
یکی از ویژگی های هر نمایشگاه بهره مندی از حضور هیات های تجاری و بازدیدکنندگان کشورهای مختلف است، در این زمینه یک هیات سریلانکایی در بازدید از نمایشگاه برای همکاری و تعامل با چاپخانه داران کشور اعلام آمادگی کردند. مرزوق وکیل و قاضی بازنشسته در سخنانی گفت: برای نخستین بار است که به این نمایشگاه می آیم و در این نمایشگاه امکانات چاپ و بسته بندی تهران را از نزدیک دیدم و متوجه شدم که ظرفیت های بسیار خوبی برای حضور پررنگ تر ایران در کشور ما و استفاده از تجارب صنعتگران ایرانی است.
وی با بیان اینکه سریلانکا نیز در زمینه صنعت چاپ فعال است، گفت: اگرچه کشور ما در صنعت چاپ فعال است اما ایران از نظر دستگاه و ماشین آلات و فناوری های نوین در این حوزه بسیار پیشرو و موفق است و امیداوریم بتوانیم از این ظرفیت ها در کشور سریلانکا استفاده کنیم.
مرزوق تاکیدکرد: در صورت تمایل صنعتگران ایرانی به زودی هیاتی تجاری از چاپخانه داران سریلانکا برای تبادل نظر و گسترش خدمات این حوزه به ایران می آیند تا فعالیت های خود را در حوزه چاپ و بسته بندی توسعه دهیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید