PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نشست ویژه کارگروه لیبل برای ایجاد تحول در بازار این بخش

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نگاه متفاوتی به بازار صنعت چاپ و بسته بندی کشور دارد و بیش از هفت سال تحقیق و پژوهش تغغیرات قابل توجهی در بازار ایجاد نموده است.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طی یک برنامه ریزی گسترده این اتحادیه در پی ایجاد زیر ساخت های مناسب برای توسعه پایدار صادرات محصولات چاپ و بسته بندی همراه با بازاریابی و تحقیقات گسترده بازار برای توانمندی موجود نموده است.

در همین راستا یکی از بزرگترین و به روزترین تغییرات در بازار چاپ لیبل جمهوری اسلامی ایران روی داد و این بخش از صنعت چاپ به لطف حمایت و برنامه ریزی علم محور این اتحادیه دستخوش تغییرات بی همتایی در تاریخ صنعت چاپ ایران شد.

با گسترش بازار لیبل اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برای اولین بار اقدام به راه اندازی کارگروهی متشکل از دست اندرکاران و متخصصان این بخش نمود که ماحصل موفق و تاثیر گذار در یک سال اندی فعالیت آن نمایان است.

حال با افزایش چاپخانه های بخش لیبل چالشهای مختلفی متوجه بازار این بخش شده است که این بار نیز همت عالی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با تکیه بر نیروی متخصص، جوان و با دانش کارگروه لیبل اقدام به بررسی ادواری بازار لیبل نموده و از سوی دیگر نگاهی موشکافانه به تجربه های بین المللی در کشورهای توسعه یافته و ایجاد راهکارهای بومی و کاربردی در دست اقدام است.

در همین راستا روز گذشته نشستی در محل این اتحادیه با حضورمهندس بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان اعضای کارگروه لیبل، راجر استیفان پلو رییس نمایشگاه های لیبل اکسپو جهان و کارشناس با سابقه و بین المللی این بخش و رسانه های صنعت چاپ برای بررسی چالشها برگزار شد.

راجر پلو مدیر نمایشگاه های لیبل اکسپو جهان در نشست کارگروه لیبل اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از سمینار تخصصی دو روزه لیبل با همکاری تارسوس و اتحادیه صادرکنندگان برای بررسی و رفع چالشهای بازر لیبل در ایران خبر داد.

همچنین پلو با اشاره به اهمیت توسعه چاپ بسته بندی، همکاری بزرگ اینترنت و فضای مجازی با چاپ و بسته بندی را شرح داد.

وی افزود: تفکر در بازار چاپ و بسته بندی جهان تغییر بزرگی نموده است و این باعث بوجود آمدن فرصتهای جدیدی شده که برای تولید کننده سودآوری بیشتری مهیا نموده است .پلو نگاهی به توسعه بازار چاپ دیجیتال انداخت و فرصتهای ایجاد شده با این روش چاپی را یادآور شد.وی چاپ دیجیتال را مانند طلوع آفتاب غیر قابل انکار در صنعت چاپ بر شمرد.

پلو با اشاره به برخی از بازارها گفت: در برخی از کشورهای به ما انتقاد کردند که چرا در ارتباط با توسعه بازار صحبت میکنید ما بازار خود را از دست می دهیم؛اما تجربه نشان داده وقتی شما روشهای تولید را بشناسید و در ارتباط با مصارف گوناگون بحث و تبادل نظر کارشناسی صورت بگیرد کار توسعه خواهد یافت و تاثیر بزرگی در کسب و کار این بخش بوجود می آید.

راجر پلو افزود: بازار لیبل بسیار بزرگ است و باید با ابعاد مختلف و تولیدات آن آشنا شد.بطور مثال یک اتومبیل بیشتر از صد نوع لیبل گوناگون استفاده میکند از لیبلهای ضد حریق و ضد آب تا هولوگرام ولیبلهای امنیتی

علی مخزن عضو کارگروه لیبل اتحادیه صادرکنندگان از راجر پلو پرسید:باتوجه به تجربه و شناخت که از بازار جهانی لیبل دارید، بازار لیبل ایران تا اشباع شدن چقدر فاصله دارد؟

مهندس کیایی عضو کارگروه لیبل اتحادیه صادرکنندگان پرسید:باتوجه به تجربیات شما چه پیشنهادی برای حضورحرفه ای وبین المللی دارید؟

پلو: شمابایدبه چندنکته توجه داشته باشید...

شرح کامل این گزارش در نشریه صنعت سوم شماره سیزدهم منتشر خواهد شد؛ پیشنهاد ما این است برای داشتن نگاهی فرامرزی به مقوله لیبل این گزارش را حتمن دنبال کنید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید