PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به صادرات خرما در سال 1395

شاهراه  توسعه صادراتی غیر نفتی بی شک چاپ و بسته بندی است، در این میان برخی کالاهای استراتژیک نقشی محوری ایفا میکنند؛ خرما یکی از این محصولات است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اتاق بازرگانی ایران آمار کاملی از روند صادراتی خرما در سال گذشته منتشر نموده که بسیار قابل تامل، تفکر و برنامه ریزی است و صنعت چاپ و بسته بندی می تواند کمک شایانی به این روند و به خود نماید.

 در این آمار آمده است؛ وضعیت صادرات خرما در سال 1395 نشان می دهد که ایران 209.3 هزار تن خرما به ارزش 208.4 میلیون دلار انواع خرما را صادر کرده است. این میزان نسبت به سال گذشته از نظر وزنی با افزایش 22.4 درصدی و از نظر ارزشی با کاهش 10.6 درصدی مواجه شده است.

متوسط قیمت خرما در سال 1394 حدود 1363 دلار در هر تن بوده که این قیمت در سال 1395 به حدود 996 دلار کاهش یافته است.

هفت نوع خرما از ایران صادر میشود که خرمای مضافتی تازه و خشک بیشترین نوع از نظر ارزش صادراتی را به خوداختصاص داده است که عددی برابر با 40درصد سهم صادراتی است.

بیشترین متوسط قیمت خرمای صادراتی مربوط به خرمای پیاروم تازه و خشک است که به ازاری هر تن 2295 دلار محاسبه شده است.

در سال گذشته ایران به 80 کشور جهان خرما صادر کرده است.هند 32.2 میلیون دلار بیش از 15.45 درصد صاردات را از ایران به خود اختصاص داده است و قزاقستان،پاکستان، امارات و ترکیه در ردیف دو تا پنجم این بخش قرار دارند.

در این آمار اطلاع دقیقی از روند بسته بندی محصولات منتشر نشده اما بی شک باید برنامه ریزی دقیق میتوان از اکثر روش های چاپ برای فرایند بسته بندی این محصول بهره جست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید