PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

وزیر ارشاد صنعت چاپ را از دریچه نشر می بینید!؟

دکتر صالحی امیری میهمان جدید ساختمان بهارستان از بدو ورود تا کنون هنوز نشستی با اهالی صنعت چاپ نداشته و احتمالا این دیدار تا نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران نیز به طول بیانجامد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اینکه متولی دولتی چه برداشت و نگاهی به حوزه های تحت پوشش و نظارت داشته باشد می تواند گاه باعث توسعه و گاهی درجازدن یک صنف  یا صنعت شود، حال صالحی امیری در اولین اظهار نظر غیر مستقیم خود درباره صنعت چاپ آن را از دریچه نشر نظاره کرده است.

وزیر ارشاد در ششمین روز از هفته کتاب که به نام کتابگردی معروف شده است، ضمن بازدید از کتابفروشی‌های راسته خیابان انقلاب اسلامی به خبرنگاران گفت:تمام توان خود را برای حل مشکلات ناشران، کتابفروشان و چاپخانه‌ها به کار می‌گیرم. اما یک نکته اساسی داریم که حل آن از عهده بنده و وزارت ارشاد خارج است؛ باید همه نهادها و نظام فرهنگی با تمام توان به میدان بیایند برای حل مسئله اصلی حوزه کتاب که «کتابخوانی» است.

اینکه چقدر صنعت چاپ ایران وابسته به نشر است و چه میزان تولید این بخش به انتشار کتاب و مجلات مرتبط به راحتی در دسترس است، اما اینکه اقای وزیر چقدر صنعت چاپ را می شناسد جای پرسش دارد؟

صنعت چاپ در جمهوری اسلامی ایران طی 37 سال گذشته از دریچه نشر وزارت فرهنگ  ارشاد اسلامی نظاره شده و توسعه ای اندک چاپ صنعتی را مدیون اهالی و دست اندرکاران این صنعت است.

حال وزیری دیگر و دوباره روز صنعت چاپ از نو، باید منتظر نشست و عملکرد سید رضا امیری صالحی را نگریست و امیدوار بود صنعت استراتژیک و مهم چاپ روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشد...

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید