آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، ابوالفضل ایمنی؛ صنعت چاپ و بسته بندی نیز بی شک دوران بسیار متفاوتی در پیش دارد. دورانی سرشار از توسعه و پیشرفت.
بدون شک موفقیت اغلب برندهای ملی در داخل و خارج کشور، در گرو بستهبندی مطلوب و استاندارد آنهاست و هر نوع بستهبندی بدون چاپ مرغوب، قابلیت عرضه و نمود پیدا نخواهد کرد.
حقیقت این است که صنعت چاپ و بستهبندی ایران حال خوشی ندارد و این موضوع در جوار دوران پسا تحریم زنگ خطری برای این صنایع خواهد بود.
درحال حاضر اغلب واحدهای فعال در این عرصه نیز با تلاش مجدانه مدیران و سرمایهگذاران در شرایط ناخوشایند پابرجا ایستادهاند.
غلبه حواشی دست و پا گیر بر متن، مشکلات عمده ای برای تولید محصولات و جذب سرمایه گذار ایجاد کرده است.بهبود شرایط کسب و کار که شعار دولت و مجلس شورای اسلامی است از اولویتهای مهم این صنایع است.
مدیران و سرمایهگذارن این حوزه هزار راه نرفته برای ارتقای کیفی چاپ و بستهبندی و موفقیت محصولات و برندهای ایرانی در پیش دارند و از دولت تدبیر و امید انتظار میرود به دور از شعارزدگی، این صنایع زیرساختی را تجهیز و تقویت کند.
هدف والای توسعه صادرات غیر نفتی و جایگزینی این صادرات بجای نفت نزدیک به دو دهه از دولت ها مختلف شعار گونه شنیده شده و شاید بهترین و مناسب ترین بزنگاه تاریخ برای این جهش دوران پسا تحریم باشد.
اهمیت و توجه ویژه دولتمردان و تصمیم سازان کلان کشور به دوبال توسعه صادرات غیر نفتی یعنی چاپ و بسته بندی می تواند جهشی چشمگیر برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.
اهمیت توجه بیشتر به چاپ بسته بندی در دوران پسا تحریم
اقتصاد ایران بسوی دوران پسا تحریم گام برمی دارد، دورانی که تحولی عظیم درصنعت،اقتصاد و اقتصاد صنعتی ایجاد خواهد کرد.