PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ماجراجویی یا نفع صنفی مسئله این است

پس از پایان انتخابات اتحادیه چاپخانه داران تهران در خرداد ماه امسال حواشی اتحادیه نه تنها پایان نیافت بلکه وارد فاز جدیدی شد که اولین آن سخنان یکی از کاندیداها که اتفاقا مدیرعامل تعاونی نیز بود در ارتباط با نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران بود که با پاسخی جامع و کامل از سوی برگزار کننده مواجه شد.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بعد این ماجرا مدیرعامل تعاونی چاپخانه داران تهران چند نامه در سربرگ تعاونی به شرکت هایدلبرگ نوشت و شرکت ایران روتاتیو را ناکار آمد خواند و خواست تا یکی از مهمترین و تامل برانگیزترین نامهای کمتر شنیده شده صنعت چاپ نماینده بخش قطعات هایدلبرگ در ایران شود! که هیچگاه مورد تایید هایدلبرگ قرار نگرفت. هرچند این نامه نگاری از سوی تعاونی ادامه یافت اما هایدلبرگ آن را بی پاسخ گذاشت تا پاسخی به نامه ها باشد.
اینکه مدیریک تعاونی که بیش از 400 عضو دارد می تواند در نامه ای با سربرگ تعاونی و بدون نظر اعضا اینکار را کند جای بحث دارد که به کارشناسان فن واگذار می گردد.
 از اواسط تابستان امسال هر روز انتظار ظهور این اخبار در رسانه ها بود و نهایتا شماره بهمن و اسفند نشریه صنعت چاپ به آن پرداخت.
سه تن از مدیران شرکت ایران روتاتیو نماینده هایدلبرگ در ایران مصاحبه کاملی انجام داده اند که شرح کاملی از فعالیت های شرکت است،اما چند سوال اساسی از سوی مهران رضوی قائم مقام مدیرعامل مطرح شده که برای سهامداران تعاونی چاپخانه داران  و دست اندر کاران این صنعت باید جالب و خواندنی باشد.
اول اینکه کارنامه شرکت ایران روتاتیو در طی سالهای فعالیت کاملا روشن، قابل سنجش و رویت بوده است و مایه خوشحالی ما خواهد بود اگر دولت و اتحادیه نیز در صورت تمایل به این پرسش پاسخ دهند که در 20 سال گذشته در حوزه وظایف خود درقبال سرمایه ملی صنعت چاپ چه عملکردی داشته و چه پشتیبانی و حمایتی از صنعت کرده اند؟
پرسش مهم دیگر اینکه آیا زمانی که کسی قصد ورود به عرصه واردات لوازم یدکی را اعلام می کند تمامی این جوانب را مورد تفکر و تامل قرار داده است؟
اگر کسی حتی با ماشین هایHI-TECH نیز کار نکرده و تنها یک ماشین اسپید مستر دو رنگ هم داشته باشد نمی تواند به راحتی به مبحث تخصصی قطعات یدکی به نظر دهی بپردازد؛ مگر کسی به راحتی راجع به چنین مبحثی نظر می دهد که ماشین آلات چاپخانه وی در سطح مخلی و مسطح باشد!؟
نوک پیکان این پرسش رضوی کاملا مشخص است و از سوی دیگر پرسشی بجا و قابل تفکر، اما پاسخی نیز از سوی شخص یا اشخاص مورد نظر دریافت خواهد کرد؟
تجربه رسانه ای در این چند ساله مدیریت گروه فعلی بر اتحادیه و تعاونی نشان داده که سوالات مطروحه عموما بی پاسخ می مانند.
نکته قابل توجه دیگر اینکه به راستی سرمایه سهامداران تعاونی چاپخانه داران تهران با این روند چه سرانجامی خواهد داشت و آیا شرکت ایران روتاتیو نماینده معتبرترین برند صنعت چاپ جهان احقاق حق خواهد کرد.
نکات فراوانی در این مصاحبه است که در بخش های بعدی حتما مورد بررسی و پیگیری از سوی آژانس قرار خواهد گرفت، همچنین آماده ارایه توضیحات هر دو طرف از آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران هستیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید