PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی دقیق تر به دورپا المپیک صنعت چاپ

سابقه نمایشگاه چاپ و تجهیزات چاپی دروپا به عنوان بزرگترین نمایشگاه چاپ بین المللی در جهان به سال 1951برمی گردد نمایشگاهی که ابتدا هر چهار سال یکبار برگزار می شد و از این دوره قرار است که هر سه سال یکبار در دوسلدورف آلمان برگزار شود.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه دوسلدورف در ایالت نورت وستفالن آلمان برگزار می شود و مورد استقبال صنعتگران حوزه چاپ قرار می گیرد وهزاران کارشناس متخصص در قالب شرکت های معتبر و بزرگ چاپی در دنیا در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. واژه دروپا مرکب از دو واژه آلمانی druck و papier یعنی همان print و paper است. 
شرکت ها و برندهای مطرحی چون Agfa Graphics, Océ N.V., Muller Martini, EIZO, Hewlett-Packard, Punch Graphix, Flint Group, Heidelberger Druckmaschinen, Manroland, Kern, Pitney Bowes, Xerox, Kodak, Canon, Transeomedia, DirectSmile, Konica Minolta, Ricoh, Martin Automatic, Komori Corporation, Fujifilm, Siegwerk, Inspectron and Koenig & Bauer AG و بسیاری از شرکت های نام آشنای دیگر با ارائه محصولات به روز خودسعی دارند که آخرین دستاوردهای این حوزه را به جهانیان عرضه کنند.

                           جدول تاریخچه مشخصات نمایشگاه دروپا از ابتدا تا امروز


سال برگزاری نمایشگاه

فضای نمایشگاه به متر مربع

بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف

غرفه داران از کشورهای مختلف

مهمترین رویدادهای هر دوره

رئیس   

1951

18,450

195,185

527 from 10

"Platen Press" with 5.000 printed sheets/h

Hubert Sternberg

1954

35,000

226,388

764 from 13

Stereotype-engraving machine

Hubert Sternberg

1958

43,000

185,936

688 from 13

Phototypesetting

Hubert Sternberg

1962

48,000

180,483

678 from 16

Offset printing

Hubert Sternberg

1967

57,785

214,694

945 from 19

Stacker

Hubert Sternberg

1972

100,789

268,713

958 from 27

Small offset printing with 8.000 sheets/h

Kurt Werner

1977

99,639

284,806

1108 from 22

UV-hardening colors

Kurt Werner

1982

104,291

293,059

1275 from 29

Web offset printing

Kurt Werner

1986

122,711

373,656

1465 from 33

Data Exchange

Kurt Werner

1990

126,811

444,214

1760 from 36

Fully digitized machines and secondary systems

Kurt Werner

1995

142,056

385,098

1670 from 44

Computer to plate

Hans-Bernhard Bolza-Schünemann

2000

158,875

428.248 from 171

1943 from 50

Complex solution providers

Albrecht Bolza-Schünemann

2004

161,000

394.478 form 127

1866 from 52

Networking, Book-on-Demand

Albrecht Bolza-Schünemann

2008

175,272

389,993

1968 from 53

Digital technologies

Albrecht Bolza-Schünemann

2012

165,159

314,500

1844 from 52

Hybrid-Technologie, Nano ink, Printed electronics

Bernhard Schreier

2016

       

Claus Bolza-Schünemann

این جدول می تواند بهانه ای باشد برای تحلیل تاریخچه و کیفیت نمایشگاه دروپا. اگر با کمی دقت به جدول برگزاری نمایشگاه در سالهایی که برگزار شده است توجه کنیم به نکات جالب و قابل توجهی بر می خوریم به عنوان مثال بر اساس این جدول متوجه خواهیم شد که تعداد بازدیدکنندگان دوره های مختلف دچار نوساناتی بوده است.

در نمایشگاه سال 1954 با اینکه غرفه داران مثل دوره های گذشته افزایش یافته اند اما تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه تا سال 1962 کاهش یافته است که مسلما نحوه مدیریت آن نمی تواند عامل این کاهش بازدیدکنندگان باشد چرا که مدیریت نمایشگاه از سال 1951 تا 1967 توسط یک نفر یعنی «هابت استمبرگ» مدیریت می شده است که باید علت افت بازدیدکنندگان را شاید در شرایط اجتماعی آلمان آن دوره جستجو کرد. سال 2008 نمایشگاه بیشترین بازدیدکننده را داشته است که این آمار در آخرین نمایشگاه یعنی سال 2012 نسبت به دوره قبل یعنی 2008 با وجود رویدادهای مهم این دوره یعنی فن آوری هایبرید، جوهرهای نانو، چاپ های الکترونی و... از استقبال کمتری برخوردار بوده است و در سال 2008 که نمایشگاه بیشترین بازدیدکننده را داشته، فن آوری دیجیتال در چاپ از مهمترین وقایع این دوره است که شاید همین امر موجب افزایش بازدیدکنندگان باشد. سال 2008 نمایشگاه بیشترین مساحت و بیشترین بازدیدکننده را داشته است که سال 2012 که آخرین دوره نمایشگاه بوده از میزان مساحت و نیز تعداد بازدید کنندگان آن نیز کاسته شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه