PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پاویون صنعت چاپ ایران برندی قدرتمند در خاورمیانه

سفارشات خوبی در زمینه تولیدات صنایع چاپ و بسته بندی دریافت کردیم؛ اما مهم تر از آن کسب اعتبار برای اهالی صنایع چاپ و بسته بندی ایران بود که این مهم نیز به سرانجام رسید. پاویون صنعت چاپ ایران در منطقه خاورمیانه به یک برند تبدیل شده است؛ و به عنوان ویترین کشوری قدرتمند که در زمینه چاپ و بسته بندی حرف هایی برای گفتن دارد، پر توان و با شکوه در مجامع بین المللی شناخته شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران درباره چگونگی حضور ایران در نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی 2022 در گفتگویی با چاپ و نشر آنلاین گفت: ایران دوره ششمین حضور خود در این آوردگاه را تجربه می کند و باید بگویم این قوی ترین و پر رنگ ترین دوره حضور ما در نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی به حساب می آید. غرفه های ایران به لحاظ جانمایی در همان ابتدای سالن قرار داشتند و در تمامی طول نمایشگاه نیز از پر بازدید ترین غرفه ها و سرگرم مذاکره با مشتریان خود بودند.
وی در ادامه افزود: همانطور که می دانید در این چند سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا برگزاری نمایشگاه های بین المللی امکان پذیر نبود و برپایی این آوردگاه بعد از فروکش کردن موج بیماری کرونا باعث شده بود تا تعداد زیادی از فعالان این حوزه در این رویداد حضور پیدا کنند. این نمایشگاه برای تولید کنندگان صنعت چاپ ایران آورده های بسیار مفیدی داشت، سفارشات خوبی در زمینه تولیدات صنایع چاپ و بسته بندی دریافت کردیم؛ اما مهم تر از آن کسب اعتبار برای ایرانیان بود که این مهم نیز به سرانجام رسید. حضور مستمر پاویون ایران در این نمایشگاه به یک برند معتبر منطقه ایی تبدیل شده است؛ و به عنوان ویترین کشوری قدرتمند که در زمینه چاپ حرف هایی بسیاری برای گفتن دارد و می تواند در مجامع بین المللی حضور پیدا کند شناخته شده است.
عابدین در همین رابطه اظهار داشت: همان طور که عرض کردم ما 6 دوره در نمایشگاه دبی حضور داشتیم؛ در دوره های نخست حتی نمی دانستند که ایران در صنعت چاپ فعال است و می گفتند مگر ایران به غیر از خشکبار و صنایع نفتی و پتروشیمی در حوزه دیگری نیز فعالیت دارد!؟ طی گذشت این چند دوره اما ایران توانست جایگاه خود را در این نمایشگاه به تثبیت برساند و به عنوان برند مطرحی شناخته شود.
پاویون صنعت چاپ ایرانوی درباره مزایای برگزاری نمایشگاه های اینچنینی اظهار داشت: نمایشگاه ها باعث می شوند تا بازدیدکنندگان امکان تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند و علاوه بر عرضه و معرفی کالاهایشان این موقعیت را داشته باشند تا با تبادل اطلاعات از به روزترین تغییرات دنیای صنعت آگاه شوند و بتوانند خود را با نوآوری های جدید همگام کنند. آشنایی با تقاضا در بازار جهانی با حضور فیزیکی در این نمایشگاه ها برای ما امکان پذیر می شود. نتایج نمایشگاه ها تنها فروش نیست، انتقال دانش یکی از مهمترین نتایج برپایی چنین رویدادهایی است. بازدید کننده ای که برای خرید نزد ما می آید امکاناتی را معرفی می کند که به افزایش بهروری و آگاهی ما کمک می کند؛ در این نقل و انتقال اطلاعات نکات کلیدی مطرح می شود. ما به این ترتیب از محصول، روش و تکنولوژی های استاندارد و جدید آگاه شده و محصولاتمان را با توجه به آن ارتقا می دهیم.
شرکت های آسان پک، سلطان چاپ، ترام چاپ، نقش الماس کاسپین، آذر هولوگرام، افق قطعات آسیا، کیاما(آذین نقش دوران)، سایان ایمان، چاپ صفا، هودیس پارس و مادرول، تولیدات و توانمندی های خود را در دبی به نمایش گذاشتند و با شهامت در سخت ترین شرایط اقتصادی جهت سربلندی نظام و کشور و در مسیر توسعه صادرات صنعت چاپ و بسته بندی ایران حضوری شایسته داشتند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران همچنین از برگزاری همایش نوآوری بسته بندی با مشارکت اتحادیه و مرکز تجاری ایران و امارت یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه دبی خبر داد و افزود: سخنرانان بسیار خوبی در این رویداد حضور پیدا کردند که از جمله آن ها می توان به اندی توماس سردبیر مجله Label and Labelingاشاره کرد. ایشان سابقه 30 سال مقاله نویسی صنعت چاپ را در کارنامه درخشان خود دارد و میتوان گفت که همایش بسیار پر باری بود.پاویون صنعت چاپ ایران
آنچه در همایش و هم در نمایشگاه مشخص شد، پیشرفت بیشترین نوآوری ها در زمینه چاپ دیجیتال بود و باید گفت آینده صنعت چاپ به شکل تنگاتنگی به این فرایند گره خورده است و مسلما شاهد حضور قدرتمند و البته به روز این حوزه در دیگر نمایشگاه های جهانی نیز خواهیم بود. به همین ترتیب بخش صنعتی چاپ در آینده با تلفیق تکنولوژی دیجیتال در بازارهای جهانی مطرح خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه دبی به لحاظ مساحت چندان بزرگ نبود ولی بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند. 90 کشور و 110 شرکت حاضر در این نمایشگاه شور و انگیزه فراوانی در به تبادل گذاشتن اطلاعات و عرضه محصولات خود داشتند؛ نمایشگاه بسیار اختصاصی برگزار شد و بازدیدکنندگان اهداف از پیش تعیین شده ای برای حضور خود در این رویداد مهم صنعت چاپ داشتند؛ البته نمی توان و نباید این نمایشگاه با دروپا و یا لیبل اکسپو مقایسه کرد، اما در مقایسه با دوره های پیشین خودش توانسته بود بسیار موفق عمل کند. یکی دیگر از نکات مثبت نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی عدم حضور شرکت های چینی بود. این شرکت ها رقابت های ناسالمی ایجاد می کنند که به مسائلی چون دامپینگ می انجامد؛ یعنی با قیمت های بسیار ارزان تر نسبت به دیگر شرکت های موجه کارها را انجام می دهند و فضای رقابت را ناسالم می کنند، با غیاب شرکت های چینی این امکان برای دیگر کشورها به وجود آمده بود تا مشتریان بسیار خوبی را به خود جذب کنند.
عابدین درباره تفاوت برگزاری نمایشگاه های داخلی و آوردگاه هایی همچون نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی گفت: به لحاظ اقتصادی ارتباط برقرار کردن با کشورهای خارجی و دعوت از شرکت های آنها برای حضور در نمایشگاه های داخلی کار دشواری است، اما به لحاظ ساختاری می توانیم درس های خوبی برای برگزاری نمایشگاه های داخلی از حضورمان در این آوردگاه های بین المللی بگیریم. برای مثال برنامه ریزی نمایشگاه در حوزه های اطلاع رسانی قوی، مخاطب پذیری بالا، بازاریابی برای حضور بیشتر بازدیدکنندگان خارجی و تبلیغات گسترده توسط شرکای مطبوعاتی از جمله مواردی هستند که در نمایشگاه های بین المللی به خوبی و با کیفیت بالا انجام می پذیرند.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات نمایشگاه های داخل مبحث پرداخت ارزی و ریالی است که برای شرکت کنندگان مشکلات زیادی ایجاد می کند و باید برای حل این معضل اقدامی انجام دهند. یکی دیگر از مشکلات ما این است که مراکز نمایشگاهی در ایران منابع درآمد دولت هستند. چیزی در حدود 80 درصد مراکز برگزاری نمایشگاهی جهانی با نرخ بسیار ارزان در اختیار برگزارکنندگان قرار می گیرند و دولت ها به چرخه اقتصادی و درآمدهای شایان حاصل از حضور بازدیدکنندگان و غرفه داران که ده ها برابر نرخ فروش متر مربع فضای نمایشگاهی است تمرکز دارند. باید دیدمان را به برگزاری این نمایشگاه ها تغییر دهیم، برگزاری چنین رویدادهایی می تواند آورده مالی بسیار خوبی برای منطقه ای که نمایشگاه در آن برگزار می شود داشته باشند.
عابدین اظهار داشت: اکثر کسانی که در این رویداد ها شرکت می کنند از خارج کشور می آیند، این شرکت کنندگان باید برای هزینه های مختلفی چون اقامت، تغذیه، حمل و نقل و … هزینه کنند و هر نفر چیزی در حدود دو هزار دلار برآورده خواهند داشت. زمانی که بخش بزرگی از عواید نمایشگاه به دولت تعلق بگیرد برای برگزارکننده حرفه ای برپاکردن نمایشگاه صرفه اقتصادی ندارد. برگزارکنندگان حرفه ای به دلیل سود اندکی که این کار در کشور ما دارد به ما نمی پیوندند تا بتوانیم نمایشگاه را تخصصی تر برگزار کنیم.
ارائه خدماتی همچون سرویس بهداشتی مطبوع، تهویه مطبوع سالن ها، امکانات برقی و تخصصی در نمایشگاه های خارجی به قدری خوب است که همواره توسط بازدیدکنندگان با نمایشگاه های داخلی مورد مقایسه قرار می گیرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران افزود: یکی از نکات مثبتی که نظرم را در این نمایشگاه جلب کرد برخورد خوب مسئولان برگزار کننده بود؛ در نمایشگاه های داخلی نیم ساعت مانده به پایان ساعت کار نمایشگاه اخطارهای مداوم و پیاپی می دهند ساعت بازدید به پایین رسیده است. این برخورد برای بازدیدکنندگانی که از مناطق دور برای دیدن نمایشگاه و برقراری ارتباط آمده اند صحیح نیست و در شان یک نمایشگاه بین المللی و حتی محلی نیست. باید یک زمان و شرایط مناسبی برای کسانی که کارشان بیشتر طول کشیده و در حال تعامل با یکدیگر هستند در نظر گرفته شود. این از جمله ملاحظاتی بود که در نمایشگاه دبی و تمام نمایشگاه های بین المللی در نظر گرفته می شود و به جاست تا مسئولان برگزاری نمایشگاه های داخلی ما نیز به آن توجه کنند.
در انتها از کلیه اعضا و همکاران محترم که ما را با حضوری حرفه ای و باشکوه همراهی کرده و با درخشش توانستند توانمندی صنعت‌ چاپ و بسته‌ بندی ایران را در این محفل برای جامعه بین المللی نمایان نمایند از طرف هیات مدیره اتحادیه سپاسگزارم، همچنین از جناب آقای ابراهیمی مدیر کل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت همراه که با حمایت و درک اهمیت موضوع با بازدید خود موجب دلگرمی غرفه داران گردیدند و کلیه همکاران و هموطنان گرامی که از پاویون چاپ و بسته بندی بازدید نمودند کمال تشکر و قدرانی دارم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید