PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پایداری الویت اصلی KBA

دکتر Andreas Pleßke، مدیرعامل جدید Koenig & Bauer AG، توضیح می دهد که چرا پایداری از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و چگونه توسط بازارهای مالی و جوانان آگاه تر از محیط زیست تحت فشار قرار می گیرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، انجمن فناوری چاپ و کاغذ در مجموعه مصاحبه‌هایی از شرکت‌های عضو خود در مورد برنامه‌ها، راه‌حل‌ها و چالش‌هایشان در مسیر اقتصاد بازیافت می‌پرسد. صنعت برای به حداقل رساندن ردپای محیطی بسته بندی و سایر محصولات چاپی چه کاری می تواند انجام دهد؟

پایداری اولویت اصلی کونیگ و بائر است. در مصاحبه ای، مدیر عامل جدید تولید کننده ماشین آلات، دکتر آندریاس پلسک، توضیح می دهد که چرا این موضوع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است و چگونه توسط بازارهای مالی و جوانان آگاه تر از محیط زیست تحت فشار قرار می گیرد.

دکتر پلسک، به عنوان مدیر عامل جدید کونیگ و باوئر AG، شما همچنین به عنوان رئیس بخش پایداری مسئولیت پذیرفته اید. چرا؟

قبلاً به طور مفصل به این موضوع پرداخته بودیم. اما زمانی که در ابتدای سال 2021 مسئولیت ها را مجدداً واگذار کردیم، نگاهی دقیق به جهت گیری استراتژیک آینده مدل کسب و کار خود انداختیم. در این فرآیند، ما پایداری را به عنوان یک موضوع کلیدی شناسایی کردیم. ما در حال راه اندازی یک بخش جدید و در سطح گروه با کارکنان خوب هستیم و همچنین در حال تقویت ارتباطات خود هستیم. موضوع پایداری در حال حرکت به یک کلاس وزنی جدید است. در مورد نجابت در برخورد با محیط زیست و منابع طبیعی است. علاوه بر این، شرایط مرزی بخصوص در ایایلات متحده تغییر کرده است. پایداری به طور فزاینده ای در گفتمان اجتماعی وجود دارد، الزامات نظارتی با قرارداد سبز اروپا در حال افزایش است.

آیا دلیلی برای این موضوع بیان کردند؟

از یک طرف، آنها توضیح می دهند که بازار سرمایه به طور فزاینده ای در حال بررسی است که آیا سرمایه گذاری ها پایدار هستند و بنابراین برای آینده به عنوان بخشی از مدیریت ریسک مناسب هستند یا خیر. بنابراین، تلاش‌های واقعی برای اطمینان از فرآیندهای پایدار به معیار موفقیت برای تامین مالی تبدیل می‌شوند. اما مشتریان ایالات متحده ما، که منحصراً با سهام کار می کنند، پایداری را نیز در اولویت قرار می دهند و به تغییر آگاهی در میان نسل جوان اشاره می کنند که از رسانه های اجتماعی برای اطلاع از آنچه دقیقاً در حال وقوع است استفاده می کنند. من در بسیاری از گفتگوها شنیده ام که موفقیت یک محصول در آینده بستگی به بسته بندی پایدار آن دارد یا کاهش می یابد. روند روشن است: مواد خام تجدید پذیر بیشتر و بازیافت بیشتر. بحث بسته بندی حتی نقش بیشتری خواهد داشت. به ما توصیه می‌شود که با کوتاه کردن ماشین‌ها و فرآیندهایمان برای حداکثر بهره‌وری منابع، برای این کار آماده شویم. این تنها راهی است که می توانیم انتظارات واضح مشتری را برآورده کنیم و به طور ایده آل از آن فراتر برویم.

سازمان ملل متحد نسبت به روند جهانی برعکس هشدار می دهد: تا سال 2050، تقاضا برای منابع دو برابر میشود. در تولید خودتان در این مورد چه می کنید؟

مصرف انرژی بیشترین تأثیر را بر جای می گذارد، به خصوص که کونیگ اند باوئر کارخانه ریخته گری خود را اداره می کند. در آنجا، ما در کوره های مدرن با بهره وری انرژی سرمایه گذاری می کنیم تا انتشار CO2 را کاهش دهیم. ما سالن هایمان را با ال ای دی روشن می کنیم. ما در حال حاضر در حال بررسی منبع تغذیه پایدار خودمان با سیستم های فتوولتائیک یا نیروگاه حرارتی و برق ترکیبی هستیم. بخش پردازش فلز ما حداکثر سطح بازیافت را ایجاد کرده است - البته فقط به دلایل هزینه. ما همچنین تمام مواد عملیاتی دیگر را بر اساس نوع جدا می کنیم و تا حد امکان آنها را بازیافت می کنیم.

محصولات شما اهرم بیشتری را برای حفظ منابع ارائه می دهند. فناوری چاپ شما چقدر پایدار است؟

این با این واقعیت شروع می شود که ماشین الات ما می توانند 24/7، 365 روز در سال کار کنند. هرچه از ماشین بهتر استفاده شود و پس از راه‌اندازی مجدد، کمتر به سرعت پردازش افزایش یابد، نیاز به انرژی و منابع کمتر می‌شود. گرایش بازار به سمت کارهای چاپی کوچکتر با راه اندازی مجدد مداوم نسبتاً معکوس است. ما حداقل تا حدی این را از طریق فناوری درایو کارآمدتر، تعمیر و نگهداری منظم و آموزش هدفمند برای اپراتورها جبران می کنیم. مهمتر استفاده از مواد است. به استثنای منسوجات، ماشین‌های ما تقریباً بر روی همه لایه‌ها چاپ می‌کنند: کاغذ، مقوا، تخته راه راه، شیشه، فلز، پلاستیک، و فیلم‌های ساخته شده از مواد طبیعی، مصنوعی و کامپوزیت. فرآیندهای ما تأثیر عمده ای بر مصرف آنها دارند. به طور متوسط، یک دستگاه چاپ افست معمولی با فرمت متوسط در چاپ بسته بندی تقریباً 9000 تن کاغذ را با 500 تن مرکب هر سال چاپ می کند ( یک بار) توجه داشته باشید. اگر کارایی آن را فقط چند درصد افزایش دهیم، اثر اهرمی بسیار زیاد است. ما به طور فزاینده ای در به حداقل رساندن ضایعات راه اندازی موفق می شویم، که به دلیل تعداد زیاد تغییرات شغلی، صرفه جویی زیادی را به همراه دارد.

همچنین راه حل هایی را برای دستیابی به کیفیت برتر با کاهش مصرف مرکب دنبال می کنیم. و این واقعیت که ماشین‌های ما تقریباً به طور انحصاری از روکش‌های مبتنی بر آب استفاده می‌کنند، الکتریسیته مورد نیاز برای خشک کردن را تا 30 درصد کاهش می‌دهد - به خصوص که در فرآیند خشک کردن ما دو بار از هوای گرم استفاده می‌شود. ما به طور فزاینده ای در به حداقل رساندن ضایعات راه اندازی موفق می شویم، که به دلیل تعداد زیاد تغییرات شغلی، صرفه جویی زیادی را به همراه دارد.

به نظر می رسد تحقیق و توسعه فشرده برای بهره وری بیشتر از منابع باشد.

این مشکل هدایت برای مدت طولانی بوده است. به عنوان مثال، برای دستگاه‌های چاپ اسکناس ما که در این فرآیند نیاز به تامین حرارت و قسمتی خنک‌کننده دارند، سیستم تنظیم حرارتی را پیاده‌سازی کرده‌ایم که به طور هوشمند گرمایش و سرمایش را به هم متصل می‌کند. اگر مشتریان ما در این بازار به تنهایی این راه حل Power Safe را به طور مداوم پیاده سازی کنند، سالانه 45000 تن CO2 صرفه جویی می شود. 10000 تن متریک دیگر را می توان با استفاده مداوم از LED های UV بدست آورد. این واقعیت که من می توانم این ارقام را به شما بدهم، اتفاقاً اولین پیامد قوانین طبقه بندی جدید اتحادیه اروپا است. اکنون باید با دقت بیشتری به آنچه برای ماشین های ما در سایت مشتری می افتد نگاه کنیم.

تا چه حد موضوعات تحقیق و توسعه خود را با صنایع کاربر هماهنگ می کنید؟

ما یک فرآیند استراتژی تنظیم کرده‌ایم که نه تنها مشتریان مستقیم ما، بلکه صاحبان برندهای جهانی و تولیدکنندگان بسته‌بندی را که مستقیماً با آنها کار نمی‌کنیم، نیز در بر می‌گیرد. در بحث، نظرات آنها را در مورد روندهای بزرگ در بازار بسته بندی مورد بحث قرار می دهیم. بر این اساس، استراتژی جدید ما "بیش از حد چاپ" بر سه پایه بنا شده است: پایداری، مدولار بودن، دیجیتالی شدن. مهندسی ما در جهت ارائه پشتیبانی بهینه به مشتریان برای دستیابی به اهداف پایداری آنها است. برای این منظور، ما در حال ایجاد حلقه‌های کنترل بسته در تعامل بازرسی در فرآیند چاپ و کنترل بهینه‌شده با هوش مصنوعی و اشباع رنگ هستیم که خود را دوباره در فرآیند تنظیم می‌کنند. هر چه بهتر در مدولار کردن چنین راه حل هایی موفق شویم، سریعتر می توانیم آنها را به بازار عرضه کنیم.

آیا قانون‌گذاران باید فناوری‌های کارآمد با منابع را نیز ترویج کنند؟

دو قلب در سینه من می تپد: سیاستمداران به طور طبیعی فاقد بینش فنی عمیق نسبت به بازار هستند. بنابراین، آنها باید - اگر اصلاً وجود داشته باشد - به گونه ای ترویج و تنظیم کنند که برای فناوری باز باشد. من همچنین به خاطر منافع شخصی در اینجا صحبت می کنم، زیرا Koenig & Bauer تقریباً تمام بسترها و مراحل فرآیند را پوشش می دهد. اگر مداخله ای صورت می گرفت، تقریباً به طور قطع در یک نقطه بر ما تأثیر می گذاشت. قلب دیگر تشخیص می دهد که اگر سیاستمداران بر روی شرایط چارچوب روشن توافق کنند و کارایی را به گونه ای که برای فناوری باز باشد ارتقا دهند، می تواند تأثیر مثبتی بر بازارها نیز داشته باشد. در نگاهی به گذشته، قانون انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا که بسیار مورد انتقاد قرار گرفت، ثابت کرده است که یک مدل موفق است. اما اگر شرایط چارچوب متفاوتی در بازارهای مختلف برآورده شود، برای شرکت‌های فعال در سطح جهانی بسیار پیچیده و سنگین است. این امر باعث افزایش هزینه ها در صنعت بسیار حساس به هزینه ما می شود. نکته اصلی این است که ما به حس تناسب و بیشترین هماهنگی ممکن نیاز داریم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه