PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اهمیت ماندگاری رنگ در بسته بندی

از سال ۱۹۲۳ به بعد ، کوکا کولا ، مارک نوشیدنی های مورد علاقه مردم ، رنگ قرمز رنگی را در بسته بندی خود حفظ کرده است. در حقیقت ، ما در بسته بندی شیر cadbury dairy mil ، همان رنگ بنفش را مشاهده می کنیم. و این شرکت بیش از هشت دهه است که این رنگ را حفظ می کند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، نیازی به گفتن نیست که بسته بندی اولین چیزی است که مورد توجه مصرف کننده قرار می گیرد و از طریق رنگی که دارد می تواند محصول برند را شناسایی کند. در این مقاله خواهیم گفت که چگونه عدم ثبات رنگ در بسته بندی مانع از هویت برند می شود.
رنگ در بسته بندی
اثر عدم ثبات رنگ در بسته بندی
رنگ مداوم در بین مواد بازاریابی برند ، بسته بندی و آرم برای مشتری مهم است که به یک مارک خاص اعتماد کند. غلبه بر جعل آن دشوار است ، اما نگه داشتن رنگ هم می تواند به مصرف کنندگان در شناسایی برند کمک کند.

استفاده از رنگ های مختلف می تواند باعث ایجاد سردرگمی بین محصول واقعی و جعلی شود. و مطمئناً ، تلاش های فروش و بازاریابی سرانجام هدر می روند.

آیا بسته بندی پایدار یک چالش برای حفظ قوام رنگ است؟

بله ، بسته بندی پایدار می تواند چالشی برای پرینترها و تولید کنندگان باشد زیرا همان رنگ در مواد مختلف متفاوت به نظر می رسد. رنگ نیز مطابق با روش چاپ متفاوت است.

مواد بسته بندی پایدار به طور کلی شامل جعبه های مقوایی ، کاغذ و غیره هستند که از بافت پلاستیکی کاملاً متفاوت هستند. همچنین ، هنگامی که پایداری یک نگرانی است ، مارک ها نیز به دنبال چاپ و جوهر های پایدار هستند.

بنابراین شناختن خواص مواد بسته بندی پایدار ، جوهرها و غیره بسیار مهم است و قبل از نهایی کردن رنگ برند ، همان را به مشتری منتقل می کنید.

نکاتی مفید برای حفظ قوام رنگ برند شما
صنعت طراحی بسته بندی ضمن حفظ قوام رنگ ، با چالش های بسیاری روبرو است. به عنوان مثال ، مانیتور ، دستگاه کپی ، مواد بسته بندی ، صفحه نمایش موبایل ، روش چاپ ، جوهر و غیره سایه های مختلفی با همان رنگ را نشان می دهد. مداخله انسان برای قضاوت در مورد رنگ ها با وجود کد رنگی که از همان استانداردها استفاده می کند ، ضروری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در حفظ رنگی ثابت در کل بسته بندی های برند و وثیقه ها کمک کند.

کد رنگ: چاپگرها برای کدهای رنگی cmyk پیکربندی شده اند. اگرچه آنها از جوهر و مواد مختلفی استفاده می کنند ، اما حتی برای مواد بسته بندی پایدار ، نزدیکترین نتیجه را می دهد.
سخت افزار: اطمینان حاصل کنید که سخت افزار (چاپگر) شما تمیز و به روز باشد.
تنظیمات صفحه: برای تنظیم صفحه یا مانیتور از ابزارهای کالیبراسیون رنگی استفاده کنید. رنگ دستگاه اغلب به تنهایی رانده می شود. بنابراین ، تنظیم مجدد صفحه نمایش به صورت دوره ای به true north می تواند احتمال خطا در ثبات رنگ را کاهش دهد.
از فن آوری سازگار استفاده کنید: خواه یک فناوری چاپ باشد یا یک فناوری طراحی ، خوب است که در استفاده از همان برنامه و تکنیک مشابه برای چاپ در سکوهای مختلف سازگار باشید. به عنوان مثال ، اگر از ابزار indesign برای طراحی استفاده می کنید ، سعی کنید از همان برنامه در سراسر برند استفاده کنید. همچنین اگر به عنوان مثال از چاپ افست استفاده می کنید ، از همان روش چاپ برای بسته بندی در خطوط مختلف استفاده کنید.
اندازه گیری رنگ: می توانید از ابزارهای اندازه گیری رنگ مانند اسپکتروفتومتر برای تعیین ویژگی های تولید مثل رنگ استفاده کنید. فیلم زیر نحوه عملکرد یک طیف سنج برای تعیین ویژگی های رنگ را نشان می دهد.

جواد عطائی

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه