PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گزارش آموزش و پژوهش اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران

هر ساله روز پژوهش مانند اکثر عوامل و رویدادها مهم شاهد کمترین توجه در صنایع چاپ و بسته بندی است، این درحالی است که محققان بر اساس آمار معتقدند به ازای هر واحد پولی سرمایه‌گذاری در پژوهش، معادل30 واحد سود به دست می آید که این می تواند به کسب و کار ها و اقتصاد کشور، تولید ناخالص ملی کمک قابل توجهی کند.

 

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، امسال اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی در روز پژوهش اقدام به انتشار بخشی از فعالیتهای خود نموده است. در این متن بصورت فهرست وار به بخشی از فعالیتهای آموزشی و پژوهشی این تشکل و چشم انداز کنونی بیان شده است. در این متن آمده است

بر اساس برنامه ریزی هیات مدیره اتحادیه، تشکیل کارگروه ها و فعالسازی آنها، تشکیل کارگروه تخصصی آموزش، بررسی بازارهای صادراتی منطقه در دو بخش شمالی(منطقه CIS) و جنوبی(کشورهای حاشیه خلیج فارس) و معرفی و توسعه فعالیتها و حمایت صادراتی از شرکتهای دانش بنیان و... از جمله اهداف پژوهشی این اتحادیه بوده است.

حضور پنج دوره پیاپی پاویون‌ملی صنعت چاپ و بسته بندی و به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دبی، اعزام هیات تجاری‌تحقیقاتی چهار دوره به لیبل اکسپوی اروپا، اعزام هیات تحقیقاتی تجاری دو دوره به نمایشگاه دروپا، بررسی و تحقیق ‌گسترده بر بازارهای شمالی کشور(منطقه کشورهای CIS) و تهیه رزومه از کشورها با مقاصد صادرات چاپ و چاپ بسته بندی و منطقه جنوبی (کشورهای حاشیه خلیج فارس) با هدف بازار شناسی و بازار سنجی ازجمله این‌فعالیتهای پژوهشی بوده است.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران همچنین با ایجاد کارگروه های تخصصی نگاه کاملا هدفمند به اعضا خود برای رشد و توسعه پایدار صادرات داشته است و باتوجه به اهمیت روز افزون آموزش حین‌خدمت اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی آموزش ‌نموده است که این کارگروه تنها نهاد تخصصی آموزشی در تشکلهای کشور می باشد.

برگزاری دو سمینار بین المللی لیبل، برگزاری دوره آموزشی تخصصی کسب و کار در صنعت چاپ ، کارگاهای محاسبه بهای تمام شده خدمات و ده ها دوره آموزشی از جمله این فعالیتها است.

ماحصل این فعالیتها ایجاد زیر ساخت مناسب در حوزه های مختلف مانند بخش چاپ لیبل و بازدارندگی از واردات۹۵درصدی لیبل چاپ شده و سپس با تحقیقات بازار، صادرات به عراق و افغانستان بوده است. همچنین اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با حمایت همه جانبه از شرکتهای دانش بنیان توانسته صادرات محصولات و خدمات چاپی را تا مکزیک و قلب اروپا ارتقاء بخشد.
در این رستا اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی در نیمه دوم سال جاری همکاری های پژوهشی مشترکی با نهادهای معتبر دانشگاهی کشور در راستای توسعه چاپ و بسته بندی و نقش آن در حوزه سلامت غذا و دارو آغاز نموده است.

این‌تشکل تحقیقات گسترده ای در بازار صادراتی روسیه آغاز نموده و نقاط ضعف و قوت چاپ، چاپ بسته بندی و بسته بندی ها ایرانی تحلیل و بررسی می کند که ‌گزارش‌کامل آن برای اعضای فعال تشکل و نهادهای مربوطه بزودی ارسال و اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه