PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به قضاوتهای توافقنامه وزارت صنعت و ارشاد

بهمن ماه امسال بلاخره پس از پیگیری مستمر اتحادیه های صنعت چاپ توافق نامه ای بین دو وزارت ارشاد و صنعت برای انتقال برخی از فعالیت های این صنعت صورت گرفت، با گذشت زمان این روند کم بیش مورد هجمه برخی قرار گرفته که نیاز به بررسی ساختاری این هجمه کمک شایانی به افکار عمومی خواهد کرد.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت و معدن و تجارت را می توان یکی از چشم اندازهای توسعه صنعت چاپ کشور دانست، چرا که در همه جای جهان چاپ یک صنعت بزرگ و تاثیر گذار در اقتصاد محسوب می شود.

اما چرا برخی با این توافق مواجه و مشکل دارند؟ با نگاهی دقیق به روند شکل گیری این سبک فکری که می گوید:« تغییرات از ارشاد به صنایع باید کند و کندتر باشد و بسیار موشکافانه بررسی گردد» به این خواهید رسید که گویندگان کلام به دوبخش تقسیم می شوند، گروه اول کسانی که با هر روش و ترفندی از سیستم موجود ارتزاق میکنند و به نوعی حیات کاری شان به این بخش وابسته است و گروه دوم پیروان بی چون و چرای گروه اول!

البته اینکه تغییرات ارشاد به صنایع در روش کاری و سبک حمایت های دولتی از صنعت چاپ دستخوش تغییرات بزرگ خواهد شد غیر قابل انکار است؛ اما نگاه صنعتی به چاپ حتی در کوتاه مدت بازخوردهای مناسبی برای صنعت چاپ و صنعتگران در بر خواهد داشت.

این توافقنامه تلاش روسای تشکلهای صنفی و پیگیری معاونین و دو وزیر ارشاد را درپی داشت و مطمنا روسای اتحادیه ها، معاونین و وزرا تحقیق و بررسی کاملی در ارتباط با عواید این موضوع داشته اند.

نیاز کنونی بررسی و همفکری صنعتگران و تشکل ها برای رفع هرچه سریعتر موانع کسب و کار در این بخش به کمک هر دو وزارتخانه است. بی شک رونق کسب و کار در صنعت چاپ و بسته بندی شاه کلید توسعه صادرات غیر نفتی کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نظر خود را بیان کنید