PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل‌های هوشمند بسته بندی به نامTTIs

بسته بندی و ارتقا آن امروز یکی از استرتژیک ترین فعالیت دانشمندان و کشورهای پیشرفته در جهان است.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در حالی که بسته بندی فعال دربرگیرنده روش های مؤثری برای کنترل اکسیداسیون، رطوبت و رشد میکروب است، بسته بندی هوشمند نظارت بر کیفیت ماده غذایی را آسان می کند.

لیبل های نشان دهنده دمای محصول در طول زمان (TTIs)، معرف های نشان دهنده رسیده بودن محصول، حسگرهای زیستی و برچسب های RFID همگی از اجزای های بسته بندی هوشمند محسوب می شوند.

لیبل های TTI نقشی اساسی در نشان دادن سلامت محصول و تازگی آن دارند؛ با استفاده از این ابزار هوشمند می توان بر شرایط نگهداری ماده غذایی نظارت داشت و محصولاتی را که مناسب مصرف هستند، مشخص کرد.

 این موضوع به ویژه هنگامی که محصولات غذایی در معرض شرایط نامناسبی مانند گرم یا سرد بودن بیش از حد محیط نگهداری قرار گیرند، اهمیت فوق العاده ای پیدا می کند.

 در مورد مواد غذایی که نباید منجمد شوند، لیبل TTI می تواند نشان دهد که آیا ماده غذایی به طور نادرست در معرض دمای زیر انجماد قرار گرفته است یا خیر. از سوی دیگر، با استفاده از این برچسب ها می توان مشخص کرد که آیا مواد غذایی حساس به گرما در معرض گرمای بیش از حد قرار گرفته اند، در صورت قرار داشتن در چنین محیطی مدت زمانی که دمای محصول بیش از حد مجاز بوده است چقدر بوده است.

شایان ذکر است اکثر این ابزارها هنوز کاربرد گسترده تجاری ندارند، اما استفاده از لیبل های TTI و برچسب های RFID  در بسته بندی ها رو به افزایش است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه