PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برگزاری نمایشگاه تخصصی توسط اصناف ویژگی مثبت نمایشگاه چاپ است

رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران در سخنانی با اشاره به ویژگی های نمایشگاه امسال، گفت: برگزاری نمایشگاه توسط اصناف و دست اندرکاران این حوزه را می توان یکی از ویژگی های اصلی نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران دانست که طی سال های اخیر اجرایی شده است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،رئیس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، گفت: چند سالی می شود که اصناف مربوط به صنعت چاپ این نمایشگاه را به صورت مستقل برگزار می کنند و در اصل هم باید همینطور باشد، زیرا این نمایشگاه مربوط به تخصص و حرفه آن ها است و بهتر می توانند در این زمینه عمل کنند.

قاسم نوده فراهانی ادامه داد: هر ساله شاهد هستیم که در زمینه های مختلف و تولیدات مختلف متخصصان و کارشناسا وئنی مشغول فعالیت هستند که همین افراد می توانند نمایشگاهی در این حجم و گستردگی را با کیفیت خوب و مناسب برگزار کنند.

وی با بیان اینکه اکنون اصناف به صورت تخصصی در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی یکی از این اقدامات به شمار می آید و در اصناف دیگر شاهد هستیم بسیاری از اتحادیه ها حتی دانشگاه علمی کاربردی دارند چون تلاش دارند با علم روز خود را وفق بدهند و مطابق با نیاز جامعه و با تکیه به تخصص خود به مردم خدمت بدهند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی یک نقطه قوت و ویژگی برای هر صنف به شمار می آید، تاکید کرد: در نمایشگاه امسال بیشتر شرکت کنندگان نمایشگاه از تولیدکنندگان داخلی هستند و این نشان می دهد این نمایشگاه انگیزه ای ایجاد کرده است تا همه تولدیکنندگان داخلی چاپ و نشر و بسته بندی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

فراهانی با بیان اینکه رقابت در گام نخست تجارت است، گفت: اگر رقابتی وجود نداشته باشد جز رانت چیزی در تجارت وجود نخواهد داشت و باید سعی کنیم بین تجار رقابتی ایجاد کنیم تا هم بتوانند کارشان را انجام بدهند و هم از سوی دیگر اجرای آن به نفع جامعه باشد، زیرا اگر یک تاجر بتواند کار خود را به درستی انجام بدهد، هم کیفیت کار ارتقا پیدا می کند و هم قیمت مناسب تر ارائه می دهد و در زمینه توزیع نیز می تواند به درستی عمل کند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران تا 25 آذر ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی