PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

برگزای کارگاه رمز و رازهای کارتن سازی در نخستین روز نمایشگاه چاپ

کارگاره «رمز و رازهای کارتن سازی» همزمان با نخستین روز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران توسط مهندس ابراهیم رستمی در سالن شماره 6 این نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،  ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، عصر روز پنجشنبه 22 آذر همزمان با نخستین روز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، کارگاه «رمز و رازهای کارتن سازی» با حضور مهندس ابراهیم رستمی و جمعی از دست اندرکاران و فعالان چاپ و بسته بندی کشور در سالن شماره 6 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

در این نشست، ابراهیم رستمی با اشاره به اهمیت نقش کلیشه در کارتن سازی، گفت: باید در نظر داسته باشیم که مونتاژ کلیشه اهمیت ویژه ای دارد و باید در این زمینه به مواردی مثل کیفیت و ضخامت کلیشه، کیفیت طلقی که کلیشه روی آن می چسبد، تمیز کردن کلیشه قبل از نصب و کنترل کلیشه از لحاظ یکنواختی چاپ دقت زیادی شود، زیرا اگر این موارد رعایت نشود، شاهد اختلاف سطح خواهیم بود.

 وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که نوع ماشین در کیفیت چاپ موثر است و در این میان تمیز بودن قطعات، تنظیمات، موقعیت و قرار گرفتن مرکب، فشار کلیشه بر آینولکس، فشار کلیشه به کارتن و سرعت متناسب با سفارش از جمله مواردی است که در ماسن ها باید به آن ها دقت کنیم.

رستمی بخش دیگر سخنان خود را به سیلندر آینلوکس اختصاص داد و گفت: در این حوزه نیز موارد زیادی برای مراقبت وجود دارد که جنس سیلندر شامل سرامیکی یا فلزی بودن آن، سیستم مرکب رسانی و ویژگی های سیلندر آینولکس شامل عمق سل، شکل سل، زاویه سل و حج سل باید در نظر گرفته شود و در این زمینه باید به تناسب جنس ماشین ها را تنظیم کرد.

وی همچنین به نقش اپراتور در تولید یک کارتن اشاره کرد و یادآور شد: یک اپراتور می تواند در پیش بینی و پیشگیری از توقف تولید، آماده سازی به موقع قبل از تولید، رگلاژ صحیح با توجه به محدودیت ماشین، رساندن سرعت مناسب با توجه به محدودیت ها، آموزش اصولی نفرات، نظارت بر روند کار ماشین و سفارش در هنگام تولید و نظارت و نظافت ماشین و پیشگیری از خرابی ها نقش موثری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در کنار همه مواردی که به آن اشاره شد اما کار تیمی در کیفیت نهایی یک محصول نیز نقش به سزایی دارد، به طوری که تجربه نشان داده است کار گروهی و استفاده افراد از تجربیات یکدیگر حین کار به بالا بردن کیفیت کالا کمک می کند.

رستمی با بیان اینکه در کار گروهی نباید افراد به تنهایی اقدام کنند، گفت: افراد باید به یاد داشته باشند که وقتی گروهی پای یک دستگاه هستند، تمرکز هر فرد فقط روی یک قطعه نباشد بلکه جابجا شوند زیرا این کار علاوه بر اینکه از خستگی جلوگیری می کند، موجب می شود که مهارت تیمی ارتقا پیدا کند و از سوی دیگر زمان توقف ماشین برای رگلاژ کاهش پیدا می کند و راندمان بالا می رود.

به گفته وی، از سوی دیگر افراد در یک گروه باید به نظرات و دیدگاه های یکدیگر احترام بگذارند و و راهکارهایی که ارائه می شود را جدی بگیرند، این اقدام نوعی مهارت سازمانی است زیرا هرچه اپراتور دستگاه های ما قدرت اجرایی و ایده های بهتری داشته باشند، به طور اصولی کار نیز به کل بهتری اجرایی خواهد شد.

در روز دوم نمایشگاه نیز سه کارگاه برگزار خواهد شد؛ تاثیرات بسته بندی برای عرضه محصول، نوردهای انیلوکس قلب فلکسوگرافی و راهکارهای مدیریت کسب و کار در شرایط بحران با استفاده از ابزار بازاریابی و فروش در سالن شش برگزار خواهد شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران تا 25 آذر ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی