PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گزارش روز اول بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران با حضور عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران همچنین تعدادی از فعالان بخش های مختلف صنعت چاپ صبح پنجشنبه 22 آذر با حضور بیش از400 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران یکی از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی در چاپ کشور در منطقه و خاورمیانه به شمار می آید که دربردارنده جدیدترین و به روزترین فناوری ها و دانش صنعت چاپ است، 45 شرکت از 12 کشور خارجی ایتالیا، سوئد، آلمان، فرانسه، چین، ترکیه و کره جنوبی مشارکت و حضور دارند و نوین ترین تولیدات و خدمات خود را ارائه می کنند.

30 درصد از فضای نمایشگاه امسال در اختیار بخش ماشین آلات چاپ و امور تکمیلی و چاپ دیجیتال، 40 درصد در اختیار ماشین آلات بسته بندی و 35 درصد نیز در اختیار دیگر بخش های مرتبط قرار خواهد گرفت و از آنجایی که ماشین آلات صنعت چاپ و بسته بندی بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش های بسیار است و نمی توان آن را در مدت کوتاهی سر هم کرد، اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آن ها هستیم.

حل مشکلات صنعت چاپ در آینده نزدیک

عباس قبادی؛ معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: صنعت چاپ ایران، صنعتی دیرین و قدیمی در ایران است که سال های زیادی از فعالیت آن می گذرد و بیش از 200 هزار نفر در سراسر کشور در این حوزه اشتغال دارند. این صنعت اما به تازگی با مشکلات زیادی در گیر شده است که طی بازدید از نمایشگاه و صحبت با غرفه داران متوجه شدم که مشکلاتی در زمینه تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت دارند و امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک این مشکل را حل کنیم.

اصناف در برگزاری نمایشگاه های تخصصی بهتر عمل می کنند

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران در سخنانی با اشاره به ویژگی های نمایشگاه امسال، گفت: برگزاری نمایشگاه توسط اصناف و دست اندرکاران این حوزه را می توان یکی از ویژگی های اصلی نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران دانست که طی سال های اخیر اجرایی شده است. چند سالی می شود که اصناف مربوط به صنعت چاپ این نمایشگاه را به صورت مستقل برگزار می کنند و در اصل هم باید همینطور باشد، زیرا این نمایشگاه مربوط به تخصص و حرفه آن ها است و بهتر می توانند در این زمینه عمل کنند. همچنین در نمایشگاه امسال بیشتر شرکت کنندگان نمایشگاه از تولیدکنندگان داخلی هستند و این نشان می دهد این نمایشگاه انگیزه ای ایجاد کرده است تا همه تولدیکنندگان داخلی چاپ و نشر و بسته بندی در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

رمز و رازهای کارتن سازی گشوده شد

عصر روز پنجشنبه 22 آذر همزمان با نخستین روز بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، کارگاه «رمز و رازهای کارتن سازی» با حضور مهندس ابراهیم رستمی و جمعی از دست اندرکاران و فعالان چاپ و بسته بندی کشور در سالن شماره 6 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. در این نشست، ابراهیم رستمی با اشاره به اهمیت نقش کلیشه در کارتن سازی، گفت: باید در نظر داسته باشیم که مونتاژ کلیشه اهمیت ویژه ای دارد و باید در این زمینه به مواردی مثل کیفیت و ضخامت کلیشه، کیفیت طلقی که کلیشه روی آن می چسبد، تمیز کردن کلیشه قبل از نصب و کنترل کلیشه از لحاظ یکنواختی چاپ دقت زیادی شود، زیرا اگر این موارد رعایت نشود، شاهد اختلاف سطح خواهیم بود.

وی ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که نوع ماشین در کیفیت چاپ موثر است و در این میان تمیز بودن قطعات، تنظیمات، موقعیت و قرار گرفتن مرکب، فشار کلیشه بر آینولکس، فشار کلیشه به کارتن و سرعت متناسب با سفارش از جمله مواردی است که در ماسن ها باید به آن ها دقت کنیم.


بازدید هیات تجاری اقلیم کردستان از نمایشگاه چاپ

هیات تجاری چاپخانه داران اقلیم کردستان شامل تعدادی از فعالان چاپ و رئیس اتحادیه چاپخانه داران اقلیم کردستان از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران بازدید کردند. این گروه تجاری که با هدف شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و تهیه و تامین مواد اولیه و قطعات یدکی صنعت چاپ به ایران سفر کرده است، در روزهای نمایشگاه چاپ تهران حضور خواهد داشت.


حضور روسا و هیات مدیره های اصناف چاپ


در اولین روز نمایشگاه شاهد حضور روسا و هیات مدیره های اتحادیه ادرکنندگان صنعت چاپ ایران، چاپخانه داران تهران، لیتوگرافان و صحاف تهران بودیم. بی شک این همبستگی نقش بسزایی در رونق بیست و پنجمین نمایشگاه خواهد داشت.
همچنین دفتر امور چاپ وزارت ارشاد نیز در سان 41 فضایی به خود اختصای داده و کارشناسان این دفتر در این دوره از نمایشگاه حاضر هستند.
حضور دو هیات مدیره تعاونی چاپخانه داران تهران و تعاونی لیتو گرافان نیز تیم مدیران صنفی را در روز اول کاملا تکمیل نمود، علاوه بر میهمانان افتتاحیه امروز رییس ارشاد استان همدان نیز برای بازدید به نمایشگا ه آمد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران تا 25 آذر ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی