PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نمایشگاه بین المللی چاپ تهران؛ رقابت سالم میان موسسات چاپی

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه در واقع نوعی رقابت سالم میان موسسات مختلفی است که در حوزه چاپ به خصوص در حوزه محصولات و بسته بندی چاپی مشغول فعالیت هستند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مهرزاد دانش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با ستاد خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی تهران، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای هر صنف ضرورت دارد، گفت: برگزاری نمایشگاه کارکردهای ثابتی در هر حوزه دارد و اولین کارکرد آن عرضه توانمندی های تولیدات داخلی در عرصه های مختلف بسته بندی و چاپ است یا حتی دستگاه های کوچکی که در کشور کاربرد دارد. 
 
وی افزود: نکته دوم این است که نمایشگاه نوعی رقابت سالم میان موسسات مختلف که در حوزه چاپ مشغول فعالیت هستند، به خصوص در حوزه محصولات و بسته بندی چاپی ایجاد می کند.
 
دانش با اشاره به کارکرد سوم نمایشگاه چاپ و بسته بندی، یادآور شد: این رویداد، نوعی جلوه بخشی و رونق در این فضا است، به خصوص در فضای حاضر که به دلیل تحریم های اقتصادی، بخشی از شرایط کلی کشور تحت شعاع قرار گرفته اند، نمایشگاه موجب شده است که موقعیت حوزه چاپ و توانمندی های صنعت چاپ در این شرایط خاص قدرتمندتر نشان داده شود و معتقدم برگزاری این نمایشگاه ها در چنین شرایط خاصی کار بسیار بزرگی است و من دست عوامل و برگزیدگان آن را می فشارم.
 
وی همچنین درباره ربع قرن برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران نیز گفت: مسیری که در سال های اخیر طی شده است، می توان گفت که قدم های بلندی در این حوزه ها برداشته شده است، الان در خیلی از فضاهای مربوط به محصولات چاپی ما به خودکفایی های نسبی رسیده ایم و این موضوع نشان می دهد که همکاران در حوزه تولیدات چاپی قدرت بیشتری کسب کردند و نمایشگاه جلوه گاهی برای این موضوع به شمار می آید و قطعا مثمرثمر بوده است. 
 
وی تاکید کرد: همچنین  به نوعی جشنواره صنعت چاپ و نمایشگاه چاپ و بسته بندی را به دلیل افق نگاه مشترک هر دو رویداد در کنار هم قرار می دهیم و از این ایده حمایت می کنیم و امیدوارم در سال آینده با برنامه ریزی در این حوزه این بخش قدرتمندتر باشد. 

 

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی