PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تحریم ها و مشکلاتی که پایدار نمی ماند

حسین یدالله پور مدیرعامل شرکت قالب سازی مدرن در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته تهران گفت: تحریم ها و مشکلاتی که در بازار ایجاد شده، بخشی از جریان بازار و تولید است، اما معتقدم «این شرایط گذراست و پایدار نمی ماند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی که پیش از بروز تحریم ها با آینده نگری نسبت به دپوی اقلام و مواد اولیه مورد نیاز شرکت دستکم برای یک سال و نیم آینده پیش بینی کرده بود، امیدوار است که به زودی شرایط مناسب تری را در تولید و اقتصاد کشور شاهد باشیم.

یدالله پور اظهار داشت: مشکل اصلی در شرایط کنونی این است که مجموعه فعالان اقتصادی و مسئولان، درک متقابلی از یکدیگر نداشتند و متاسفانه برخی از آب گل آلود ماهی می گیرند.

وی ادامه داد: احتکار مواد و کالاهای مورد نیاز از سوی دلالان فرصت طلب، بیش از هر چیز دیگری به تولیدکنندگان ضربه زد، اما با نزولی شدن نرخ ارز در روزهای گذشته پیش بینی می شود به زودی شاهد کاهش قیمت ها و متعادل شدن بازار باشیم.

این تولیدکننده بیان داشت: در ماه های گذشته بطور متوسط قیمت مواد اولیه مورد نیاز این شرکت بیش از سه برابر شده، اما افزایش قیمت محصولات نهایی بین 10 تا 20 درصد بوده و حجم سفارش کار نیز افت محسوسی داشته است.

وی یادآور شد: حدود 10 سال پیش و با آغاز دور نخست تحریم ها، آلمان، اتریش و سوئد که مواد اولیه در اختیار این شرکت می گذاشتند از ادامه همکاری سر باز زدند، همین موضوع سبب شد تا به سمت کره ای ها تمایل پیدا کنیم.

یدالله پور گفت: از آنجایی که با طرف های کره ای به پول ملی این کشور (وون) کار می کنیم، تاکنون مشکلی بابت تخصیص ارز و ثبت سفارش ها نداشته ایم.

این تولیدکننده با سابقه با بیان اینکه مشکلات همیشه بوده و هست، اما مهم این است که در برابر سختی ها عقب نشینی نکنیم، تاکید کرد: رها کردن تولید سبب می شود که مشکلات جامعه ده ها برابر شود.

وی توصیه کرد که تولیدکنندگان واقعی هیچ گاه به دنبال فعالیت های زودبازده که مخل بازار هستند نروند، زیرا از بین برنده تعادل در بازار هستند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی