PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

سفارشهای چاپی رشت در تهران چاپ می شود!

مدیر چاپخانه اصغرنیا در رشت بزرگترین معضل چاپخانه‌داران این منطقه را فرار کار و سفارش از استان گیلان دانست.

مدیر چاپخانه اصغرنیا در رشت بزرگترین معضل چاپخانه‌داران این منطقه را فرار کار و سفارش از استان گیلان دانست.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، محمدجواد اصغرنیا اظهار کرد: مدتی است که چاپخانه‌های شهر رشت از سوی دولت حمایت نمی‌شوند تا ما بتوانیم سیستم‌های خود را ارتقا دهیم. اینک عدم ارتقای سیستم‌های چاپ سبب شده 90 درصد سفارش‌های چاپی رشت به تهران ارجاع شود.

 

وی ادامه داد: برای پیشرفت صنعت چاپ در شهر رشت باید سرمایه‌گذاری میلیاردی بر دستگاه‌های چاپ شود که در شرایط فعلی این اتفاق از سوی چاپخانه‌داران هرگز رخ نمی‌دهد. همچنین موسسات دولتی این شهر هم سفارش‌دهنده چاپ اوراق با شمارگان بالا هستند که با پذیرش این سفارش‌ها بارها بدقولی آنان در تسویه حساب مالی روبه‌رو شدیم.

 

مدیرچاپخانه اصغرنیا افزود: شهر رشت در جرگه کلانشهرهای ایران قرار دارد. بنابراین، از مسوولان انتظار داریم کاری برای چاپخانه‌داران این منطقه انجام دهند. این چاپخانه از سال 1379 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و اکنون چاپخانه‌داران این شهر زیرنظر اتحادیه لوازم‌التحریر اداره می‌شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال که «چاپخانه‌دارن گیلانی تا چه اندازه از تولیدات کارخانه‌های کاغذ و چوب‌سازی استان مازندران بهره می‌برند؟» گفت: فعالیت این کارخانه‌ها محدود است و کاغذی که تولید می‌کنند تامین‌کننده نیاز چاپخانه‌داران نیست. همچنین کاغذ تولیدی این کارخانه‌ها برای روزنامه‌هایی مناسب این نوع کاغذ کاربرد دارد. بنابراین، این کارخانه‌ها تاکنون نتوانسته‌‌‌اند نیاز کاغذ ما را تامین کنند و چاپخانه‌داران گیلانی مجبورند کاغذ مورد نیاز خود را از بازارهای کاغذ تهران تهیه کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه