PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ورژن جدید نرم‌افزار ترام برای محاسبه هزینه چاپ

نسخه 3 نرم‌افزار ترام برای محاسبه هزینه چاپ منتشر شد. ویژگی اصلی این نسخه افزوده شدن ماژول طراحی گرافیک، ماژول چاپ دیجیتال و امکانات بسیار کاربردی در محاسبه چاپ است.

نسخه 3 نرم‌افزار ترام برای محاسبه هزینه چاپ منتشر شد. ویژگی اصلی این نسخه افزوده شدن ماژول طراحی گرافیک، ماژول چاپ دیجیتال و امکانات بسیار کاربردی در محاسبه چاپ است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، نسخه 3 نرم‌افزار ترام نرم‌افزاری ایده‌آل برای محاسبه هزینه‌ چاپ افست، دیجیتال و طرحی گرافیک است و کاربران می‌توانند هر یک از نسخه‌های، «3 افست»، «3 دیجیتال»، «3 افست ـ دیجیتال» را به دلخواه انتخاب و براساس نیاز خود در اختیار داشته باشند.



در تمامی نسخه‌های ارایه شده ماژول طراحی گرافیک وجود دارد. کاربران می‌توانند ضمن محاسبه هزینه چاپ افست یا دیجیتال، هزینه‌های طراحی گرافیک را نیز که طبق آخرین تعرفه انجمن طراحان گرافیک تهیه شده در فاکتور نهایی درج کنند.


افزوده‌های چاپ افست، ترام 3 را به نرم‌افزاری حرفه‌ای‌تر و کاربردی‌تر برای مخاطبان خود تبدیل کرده است. امکاناتی از قبیل گزارش‌گیری متعدد به شکل فایل Excel یا پرینت از مدیریت قیمت‌ها، مدیریت مشتریان، فاکتورها و همچنین ارایه فرم گردش کار که حاوی تمامی اطلاعات ریز سفارش برای بخش فرآیند چاپ (کاغذ، لیتوگرافی، چاپ ) است از ویژگی‌های شاخص و بارز نسخه 3 افست نرم‌افزار ترام است.


در این نسخه امکان انتخاب هر یک از موارد فرآیند چاپ به عنوان «تهیه از مشتری» گنجانده شده است به‌طوری که هر یک از کارگاه‌های فرآیند چاپ نیز می‌توانند به سادگی ترام را در محاسبات هزینه برای مشتری لحاظ کنند.


کاربر نسخه 3 در ورود به نرم‌افزار می‌تواند کلمه عبور خود را وارد کند و امنیت استفاده از نرم‌افزار را بالا برد، فضای نسخه 3 از ظاهر ویندوز 8 الهام گرفته شده است، این فضا به «تم مترو» معروف است. به کارگیری این فضای جدید یا اینترفیس، سادگی استفاده کاربران از ترام را دوچندان می‌کند.


کاربران ترام در بخش محاسبات چاپ، بعد از وارد کردن نرخ‌های خدمات فرآیند چاپ که می‌تواند بسیار گسترده و با قابلیت‌های بالا انجام شود به صفحه محاسبه هزینه چاپ می‌آیند و با استفاده از منوهای بازشو و انتخاب‌های لازم که به شکل تیک زدن انجام می‌شود یک سفارش ثبت می‌شود.


در ثبت یک سفارش همه موارد لازم سفارش چاپی گنجانده شده است، حتی مواردی که ممکن است در آینده مورد نیاز کاربران قرار گیرد را می‌توان به شکل سرفصل‌های ثابت یا درصدی به نرم‌افزار اضافه کرد. همچنین نظارت بر چاپ، لحاظ کردن تخفیف و لحاظ کردن مالیات برارزش افزوده نیز به میزانی که کاربر تعیین می‌کند قابل تعریف و ورود به فاکتور است.


همچنین با یک کلیک فاکتور مورد نظر بر صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود و در صورت تایید به اشکال مختلف می‌توان آن را چاپ و ذخیره‌سازی کرد. در نسخه 3 تصویر سند چاپی نیز به همراه فاکتور ذخیره و چاپ می‌شود تا کاربران در تکرار سفارش از وضعیت چیدمان سند نیز اطلاع داشته باشند.


ثبت سفارش در نرم‌افزار ترام تا حد امکان ساده در نظر گرفته شده است و حداقل‌های ثبت انجام می‌شود. در نسخه 3 در فاکتور چاپ می‌توان طراحی گرافیک را نیز اضافه کرد. امکان ثبت سفارش طراحی گرافیک نیز طبق تعرفه و تقسیم‌بندی انجمن طراحان گرافیک ایران مهیا می‌شود و در این مورد نیز انتخاب‌ها بسیار ساده و سریع انجام خواهد شد.


در نسخه 3 کاربر می‌تواند گزارش‌های متعدد به شکل فایل Excel ، پرینت یا pdf تهیه کند. «گزارش سفارش‌های مشتری خاص»، «گزارش سفارش‌ در محدوده زمانی»، «گزارش سفارش‌های خاص» نمونه‌ای از این موارد است.


کاربران در بخش چاپ دیجیتال ضمن امکان افزودن سرفصل‌ها و آیتم‌های جدید در بخش‌های چاپ کاغذ و مقوا، لارج فرمت، چاپ روی سطوح مختلف و خدمات تکمیلی چاپ دیجیتال و لارج فرمت، محاسبات را به سادگی و با انتخاب نوع سفارش و سپس زیرگروه آن و تعیین تعداد یا متراژ مشخص و به فاکتور اضافه کنند و در نهایت با یک کلیک فاکتور مربوطه صادر و ثبت ‌می‌شود.


کاربران در بخش طراحی گرافیک پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به هزینه‌های طراحی گرافیک خود یا همکاران که طبق طبقه‌بندی انجمن طراحان گرافیک ایران آماده شده است به سادگی به محاسبه هزینه طراحی گرافیک در یک فاکتور جداگانه و یا به همراه چاپ افست یا دیجیتال می‌پردازند.

  

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه