PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ماشین فلکسو دیجیتال در صنعت چاپ لیبل

شرکت بوبست چندی پیش جدیدترین دستاوردهای خود را در عرصه چاپ جوهرافشان و چاپ فلکسو برای تولید لیبل در فلورانس ایتالیا به نمایش گذاشت.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بوبست می گوید با محصول جدیدش مرز بین دو فرآیند جوهرافشان فلکسو در حال حاضر بسیار کمرنگ کرده است و برای مخاطب عام قابل تشخیص نیست! این روند باعث می‌شود تا انتخاب بین این دو از لحاظ مزیت‌های اقتصادی هر کدام برای صاحبان برند و چاپخانه دارا بخش لیبل مشکل باشد.

بخش دیجیتال بوبست اکنون Mouvent نام دارد، ماشین جوهرافشان پایه آب و یووی خود را با همکار این شرکت بنامRevo به نمایش گذاشت و فناوری جدید خود را فلکسو دیجیتال می‌نامد.

در این روندکاری بخش‌هایی از فرایند فلکسو که به کارآیی،کیفیت و یکپارچگی چاپ مربوط می‌شوند، با استفاده از فناوری دیجیتال کنترل و مدیریت می‌شوند.

فرایند فلکسوی دیجیتال نمونه‌ای است از اهمیت توجه به زنجیره توزیع و ارایه کالا در کلیت آن، به جای اینکه تنها روی بهینه سازی بخشی از آن فعالیت شود.

جان اسنو از متخصصان شرکت مشاوره‌ای بسته‌بندی Curve نیز با این دیدگاه موافق است. وی می‌گوید: شما نباید قطعات یک راه حل (Solution) و یک سیستم را ازیک ‌دیگر جدا کنید. استفاده از تعاریفی چون (خیلی گران) برای یکی از قطعات موجود در یک پازل سیستمی،درست نیست، زیرا ممکن است کل راه‌حل، ارزش بیشتر و مقرون به صرفه‌تری به شما ارایه دهد و باعث شود شما محصول چاپی خود را سریعتر و با رعایت موارد زیست محیطی به بازار عرضه کنید.

وی افزود: یونیلیور یکی از مشتریان بزرگ ماست؛ متخصصان این شرکت برای تولید بسته‌بندی محصولات خود، از ما خواستند تجهیزات طراحی کنیم که کل هزینه آن‌ها را کاهش دهد. ما سیستم جدیدی به آن‌ها ارایه کردیم که ده درصد گرانتر بود ولی هزینه کل تولید بسته‌بندی آن‌ها را 35 درصد کاهش می‌داد. ارزش و انعطافی که چاپ دیجیتال امروزه ارایه می‌کند، با در نظر گرفتن سرعتی که طرح‌ها و گرافیک‌های روی بسته‌بندی تغییر می‌کند، در بیشتر موارد هزینه بالاتر برای تجهیزات را توجیه می‌کند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی