PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تقابل صنعت چاپ لبیل با کرونا ویروس و آینده تولید

این روزها از مراکز درمانی تا ارتش و نیروهای مسلح درپی تولید و تجهیز کشور به مواد ضد عفونی کننده هستند و این روند نه تنها در ایران بلکه در بیش از 95 کشور دیگر با ضعف یا قوت درحال شکل گیری است.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طی یک دهه گذشته بنابر درایت و سیاست گذاری صحیح اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران صنعت چاپ لیبل در کشور روند خوب صعودی و توسعه ایی را در پیش گرفته و با گذشت نزدیک به یک دهه علاوه بر کاهش بسیار چشمگیر واردات لیبل چاپ شده جمهوری اسلامی ایران اکنون توانسته در این حوزه صادرات نیز به کشورهای همسایه داشته باشد.
هرچند هنوز بخش های از بازار لیبل ایران بکر و دست نخوره است اما با روند شیوع ویروس کوید19 دو موضوع بزرگ مطرح شد ابتدا توان تولید داخل برای این مواقع و سپس روند جهانی ماشین آلات و آینده صنعت چاپ لیبل در ایران و جهان.
صنعت چاپ لیبل در حیطه جهانی تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در سال‌های اخیر تجربه نموده است؛ نکاتی چون جهانی سازی، دیجیتالی شدن، فشارها و توجهات زیست محیطی، اتوماسیون گردش کار، تغییرات در نیازها و خواسته‌های مشتریان همسو با توسعه علوم کسب و کارو فروش، نگرانی‌های سودآوری، مشکلات استخدام و آموزش پرسنل ، چالشهای جدید عملکرد تولید، بازگشت سرمایه، دانش و مهارت‌های مورد نیاز و ...
اکنون مدیریت یک چاپخانه کوچک یا بزرگ لیبل بسیار از قبل پیچیده‌تر شده است. توسعه روز افزون علوم کسب کار از یک سو و توسعه تکنولوژی از سوی دیگر کار را بر چاپخانه داران این صعت دشوار دشوار تر می کند.
شیوع ویروس کرونا با هزار یک بدی و پلیدی یک ویژگی منحصربفرد را برای کشورهای درگیر و صنایع مرتبط بهمراه داشت (مدیریت تولید در شرایط بحران).
در ایران می توان گفت هیچ چاپخانه داری در بخش لیبل راضی نیست که مرض عمومی شیوع پیدا کند تا بازار کسب وکار وی رونق یابد اما کرونا ویروس به جهان ثابت کرد گاهی اجبار وجود دارد و همه باید برای این زمان آماده باشند.
چاپخانه های لیبل به نوعی در خط مقدم مبارزه با این بیماری همه گیر قرار دارند و اکنون بهترین زمان کسب تجربه و بررسی سرمایه گذاری آینده برای صنعت چاپ لیبل در شرایط بحران است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی