PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ورود هوش مصنوعی به صنعت چاپ لیبل

دنیای امروز بسیار متفاوت تر از سال گذشته حتی روز گذشته است، عامل این تغییر ظهور پدیده ایی بنام هوش مصنوعی است.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وقتی به تولیدات شرکت های صاحب نام در حوزه ماشین آلات صنعت چاپ و بسته بندی نگاه می کنیم شاهد اتوماتیک تر شدن و افزایش دقت و کاهش اپراتوری در مدل های جدید است.
در هر رویداد بزرگ نمایشگاهی بزرگان چون هایدلبرگ، نیلپیتر، مارک اندی و... ماشین آلاتی به نمایش می گذارند که توسعه دیجیتال و هوشمندی جدیدی نسبت به مدل قبل دارد.
یاکوب لاندبرگ مدیر بخش فروش و بازاریابی شرکت نیلپیتر درباره ظهور هوش مصنوعی در صنعت چاپ لیبل معتقد است: از زاویه دید دنیای فناوری اگر بنگریم، صنعت ما در حال پالایش و اصلاح همه جانبه راه حل هاست. پیش بینی ما در نیلپیتر این است که رشد میزان کارهای چاپی برحسب متر مربع به دلیل تمرکز بر بهبود عملکرد و شتاب بخشیدن به روند پایداری محصول، در چند سال اخیر کمتر از گذشته باشد.
اکنون مهمترین هدف تولید کنندگان، جایگزینی و راه اندازی فناوری جدید همراه با راه حل های بسیار کارآمدتر است که در حوزه چاپ سنتی و چاپ دیجیتال کارایی دارد. تمرکز بر بخش هایی که دارای فرصت ها و پتانسیل بالا هستند، مانند بسته بندی انعطاف پذیر و کم تیراژ، کاهش ضایعات محصول چاپی و ایجاد بازار بزرگ برای فناوری جدید با بسترهای چندگانه و ظرفیت های کاربردی گسترده از اهداف مهم پیشرو است.
وی افزود: با استفاده از فناوریهای جدید، همچنین مرزهای بین تکنیک های تزیین و عمليات تکمیلی بین محصولات از بین خواهد رفت و تولیدکنندگان چاپ لیبل امکانات و توانایی های خود را به طیف گسترده تری مثل لیبل های پشت IML لمینیت های تیوبی و شرینک اسلیو، گسترش خواهند داد.
همچنین پیش بینی می شود مواردی مثل سیستمهای جوهرافشان هیبریدی، شخصی سازی محصول و لیبل های مخصوص مناسبت ها و تزینات محصول، جایگاه بهتر و بیشتری در بازار این صنعت پیدا کنند.
اما در شرایط اقتصادی و سیاسی امروز، با درصد بالایی از عدم اطمینان رو به رو هستیم که پیش بینی شرایط و بخش هایی را که قبلا با ثبات و پایدار بودند نیز مشکل می کند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی و الگوریتمهای هوشمند بر روی ماشینها، مهمترین پیشرفت صنعت لیبل در طول سال ۲۰۱۹ است و نیلپتر در صدمین سال فعالیت خود و نسل چهارم مدیران به حوزه استفاده از هوش مصنوعی در ماشین آلات وارد شده است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی