PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

پیشتازان هوش مصنوعی چاپ دیجیتال لیبل

در نمایشگاه لیبل اکسپوی شیکاگو در سال 2018، سیستم‌های چاپ جوهرافشان و هیبرید، گزینه اول تولید کنندگان لیبل و صاحبان برند بود. در ادامه این رود و در سال ۲۰۱۹ با معرفی فناوری نوع چهارم یا همان هوش مصنوعی اتوماسیون و کارایی بهتر و کنترل بیشتری بر فرآیندهای کاری صورت گرفته است.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این رقابت تمام شرکت های صاحب نام گام هایی برداشته اند و رقابت بطور جدی تری در بخش دیجیتال چاپ لیبل شکل گرفته است.
در این میان شرکت صاحب نام effi تلاش های زیادی برای حفط پیش تازی خود در رقابت هوش مصنوعی چاپ لیبل کرده است. در آخرین سیستم تولیدی این شرکت، قابلیت جمع آوری و پردازش حجم بالای اطلاعات در حین فرآیند تولیدی در ترکیب با هوش مصنوعی امکان تخمین دقیق هزینه های سفارشی انتخاب بهینه و کنترل مدیریت را به ویژه در محیط های پیچیده با چندین روش چاپ و عملیات تکمیلی، فراهم کرده است. این شرکت با به کارگیری فناوری های جدید ماشین های چاپ هیبریدی جدیدی به بازار ارایه نموده که توانایی چاپ طیف بزرگتری از سفارشات را دارد و این روند منجر به پایین آمدن هزینه و ثبات بیشتر فرآیند در هر بار سفارش می شوند.
استفاده از هوش مصنوعی همچنین باعث تسلط سیستم های هیبرید دیجیتال بر بازار محصولات با تیتراژ متوسط می گردد. به ویژه سرعت ماشین های جوهرافشان به حدی رسیده که قابل مقایسه با ماشین های چاپ سنتی است .
سرعت بالا، تنها مزیت ماشین های جوهرافشان هیبریدی کنونی نیست. این ماشین ها با فناوری هوش مصنوعی هم نسبت به ماشین های سنتی و هم ماشین های تمام دیجیتال، هزینه های کمتری را تحمیل می کنند و از نظر اقتصادی با صرفه تر هستند. علاوه بر این، اتوماسیون کلید دستیابی به استمرار کیفیت و کاهش ضایعات است. اتوماسیون کامل گردش کار منجر به اتوماتیک شدن فرایندهای مختلف چاپخانه مثل تعويض، تنظیمات و نصب کنترل فشار رجیستر و غیره می شود.
انجام دستی این قبیل کارها توسط اپراتورها درصد خطاهای انسانی را بالا برده و مدت زمان مفید (زمان روشن و در حال کار بودن) ماشین را کاهش می دهد.
هرروز فرآیندهای چاپ بیشتری به دایره فناوری چاپ دیجیتال می پیوندند؛ درحال حاضر سیستم های وارنیش، فویل و چاپ سیلک اسکرین سفید به شکل سیستم های جوهر افشان در بازار عرضه می شوند، ماشین های هیبریدی جدید، به تجهیزات عملیات تکمیلی دیجیتال مجهز هستند که بهره وری و ارزش افزوده را بالا می برند.
تولید کنندگان و چاپخانه ها نیز سیستم های دیجیتالی جدید را راه حلی برای مشکلات و چالش های خود می دانند. انتظار می رود این فناوری جدید، تنها با احتياجات محدود، قابلیت ها و امکانات بسیار گسترده ای را در اختیار ما بگذارند که یکی از آنها می تواند چاپ رنگهای پنتون پشت لیبل ها باشد.
علاوه بر اینها شرکت effi در حال دیجیتال کردن و به روز رسانی فناوری های سنتی است؛ بطور مثال فرآیند آمادسازی ماشین های سنتی، از ۳۰ دقیقه، به چند دقیقه کاهش یافته و در این فرایند تنها چند متر کاغذ به هدر می رود. در کل سیستم های جدید این شرکت کاملا اتوماتیک، بسیار پیچیده و البته دارای کاربری آسان هستند. همچنین نگهداری آنها آسان است و از همه مهمتر اینکه دارای به سیستم های مدیریتی و پشتیبانی هستند.
شرکت effi به عنوان یک کمپانی پیشرو و متخصص در تولید مواد پشت چسبدار، تقاضای جهان امروز برای بسته بندی و لیبل دوستدار محیط زیست را دریافته و در تولید محصولات تنها از مواد اوليه و چسب های سازمان محیط زیست و سبز استفاده می کند. این شرکت برای دروپای 2020 برنامه ریزی متفائتی داشت که با توجه به تغییر زمان نمایشگاه هنوز اطلاعی برای نمایش فناوری های جدید خود ارایه داده است. شایان ذکر است در ایران یک مدل 2008 از تولیدات effi درحوزه چا دیجیتال لیبل نصب است که به دلیل هزینه و مواد اولیه و ملزومات فعال نیست.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی