PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بازار چاپ فلکسو در سال 2020

در سال‌های اخیر تقاضا برای چاپ فلکسو در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی افزایش یافته است و همین کارشناسان را به فکر جایگزین کردن فرآیندها و فناوری های چاپی قدیمی تر با انواع مدرن تر و پیشرفته تر کرده است تا از این طریق هزینه‌های تولید را کاهش دهد و هم سیستم گردش کار بهتری را جایگزین روش‌های قدیمی کند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، امروز چاپ فلکسو با بهره گیری از آخرین فناوری‌های به بلوغ رسیده و شرکت‌های بزرگی چون بغض ما به خاطر عملکرد فوق العاده ایشان در تولید ماشین ها و دیگر انواع خدمات و محصولات جانبی چاپ و بزرگترین شرکت های فعال در حوزه چاپ فلکسو محسوب می‌شوند

اروپا که تا سال ۲۰۱۶ به تنهایی ۴۶ درصد سهم این بازار را در دست داشت در تولید ماشین آلات مدرن فلکسوگرافی از پیشگامان دنیا محسوب می شود. حجم تقاضا و رشد صنعت فلکسوگرافی ارتباط مستقیم با اقتصاد و صنایع وابسته و مرتبط با آن دارد و از آنجایی که اقتصاد صنایع وابسته در سالهای پیش رو به شکل‌دهی قابل پیش‌بینی نیست نمی‌توان صحبت رشد فلکسوگرافی را هم به طور دقیق پیش‌بینی کرد، اما می‌توان از این موضوع مطمئن بود که بازار فلزات در سال‌های آتی همچنان قابل قبول و اطمینان دهنده خواهد بود مثلاً متوسط هزینه ها و قیمت کالا و خدمات چاپ فلکسو در سال‌های اخیر به خاطر بهره گرفتن از فناوری های مدرن کاهش یافته و این روند کاهشی با کاهش قیمت مواد اولیه در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.

البته کاهش هزینه ها مربوط به مواد اولیه به خاطر ناپایداری تغییرات احتمالی در زنجیره تامین چندان قطعی نیست اما کل تغییرات در قیمت مواد اولیه تاثیر قابل ملاحظه‌ای در پایین آوردن هزینه های چاپ دارد و بدیهی است که با بالا رفتن قیمت مواد اولیه و یا انرژی هزینه کلی در گردش کار چاپ افزایش می یابد و به تبع این افزایش هزینه بر قیمت کالاها و خدمات اثرگذار است.

تخمین زده می شود که اروپا تا سال ۲۰۲۶ با دارا بودن ۲۹ درصد از سهم فروش ماشین آلات و خدمات چاپ فلکسو بزرگترین تولید کننده و صادر کننده تجهیزات در جهان باشد، اما آسیا تا آن زمان بیشترین سرعت رشد را تجربه خواهد کرد. با رشد اقتصادی و افزایش پتانسیل بازارهای آسیایی مخصوصا کمپانی های بزرگ جهان از همین حالا در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد استراتژی کسب و کار دقیق برای حضور در بازارهای آسیایی هستند. اگرچه رقابت در بازارهای ماشین های چاپ فلکسو در همه جهان تنگاتنگ و سخت است اما شرکت ها و سازمان های زیادی در حال بردن سودهای کلان از این بازار هستند و تا آنجا پیش می رود که در سال‌های آتی شاهد کمپانی های بزرگ دیگری باشیم که به این عرصه وارد شده و بازار را از همیشه رقابتی تر می کنند البته توصیه می شود که کسب و کارهای مختلف قبل از ورود به این صنعت به بررسی دقیق بازار مزایای رقابتی شرکت و نقاط نفع و زیان این صنعت به شکل کامل و جامع بپردازند.

در سال ۲۰۲۰ ارزش کل بازار تولید ماشین آلات فلکسو و رقم 937.4 میلیون دلار امریکا تخمین زده شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۶ این ارزش با رشد ۳۰ درصدی به هزار و 1155.5 میلیون دلار برسد. در چند دهه اخیر چاپ فلکسو گرافی در راه بهبود روش و گردش کار خود گام های بزرگی برداشته است اما در سال ۲۰۲۴ روند مهم‌ترین نقاط تمرکزمان صنعت به شمار می روند. 1. ضرورت پایدار کردن کل فرآیندها و گردش کار چاپ ،2. افزایش طیف بسترهای قابل چاپ، 3. افزایش تقاضا برای کارکنان متخصص، 4. دیجیتالی سازی / صنعت چاپ

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی