PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل هایی که شکل لیبل نیستند

یکی از روندهایی که صنعت لیبل به تازگی طرفداران فراوانی پیدا کرده است لیبل های شفاف (Clear) است. به این نوع لیبل ها No look Label (لیبل هایی که شکل لیبل نیستند) نیز می گویند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از این لیبل های شفاف روی بطری های شیشه ای یا پلاستیکی شفاف استفاده می شود. از این طریق می توان محتویات بسته بندی را از پشت لیبل دید. به همین خاطر به این لیبل Clear on clear نیز می گویند. یعنی لیبل شفاف که روی یک بسته بندی شفاف و ترانسپارنت چسبیده شده است.

بسته بندی و لیبل نقش عمده ای در میزان فروش یک محصول ایفا می کند. هنگامی که خریدار وارد سوپرمارکت می شود نگاهی تند و گذرا به تمام محصولات روی قفسه می اندازد. بسته بندی و لیبل یک محصول فقط چند ثانیه فرصت دارد نگاه مشتری را جذب کند. لیبل های شفاف می توانند به خوبی توجه او را جلب کنند. از این لیبل ها اکنون برای آشامیدنی ها، محصولات آرایشی بهداشتی و حمام و توالت به ویژه شامپو و صابون مایع استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این نوع لیبل چاپ پذیری خوب آن است. اطلاعات چاپ شده روی آن نیز به خوبی خوانده می شود. شرکت های بزرگی چون آوری دتیسون و هرما (Herma) به تازگی چندین نوع جدید از این نوع ماده لیبل که معمولا از جنس PP است به بازار عرضه کرده اند.

فیلم پشت چسبدار هرما در دو نوع ۳۰ میکرون PET 5.5 و نوع PP 50 همراه با یک لایه ۲۳ میکرونی عرضه می شود. نوع چسبی که همراه با این فیلم ها ارائه می شود نیز خواص ویژه ای دارد. چسب نباید از زیر لیبل نشت کند. به همین خاطر سازندگان این نوع لیبل ها چسب های ویژه ای تولید می کنند تا کیفیت لیبل و شفافیت آن حفظ شود. ماشین های چاپ نیلپیتر که مجهز به گزینه ها و آپشن های چاپ فیلم نازک هستند برای چاپ این نوع لیبل ها ابزاری ایده آل به شمار می آیند. ماشین های چاپ رول کم عرض نیلپیتر می توانند روی فیلم های نازک حتی با ضخامت ۱۲ میکرون نیز چاپ کنند./گروه صنعتی همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی