PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نقش پراویت لیبل در کسب وکارها

پراویت لیبل ها (PRIVATE LABEL) برای اکثر مصرف کنندگان، برندهای فروشگاهی و خرده فروشی(لیبل / برند خصوصی) کیفیت وعملکرد برابر یا بهتر از برند های ملی را نشان می دهند و این در حالی است که خریداران با خرید برندهای فروشگاهی صرفه جویی قابل توجهی درهنگام پرداخت انجام می دهند.


آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، طبق جدیدترین آمار صنعت لیبل خصوصی(PRIVATE LABEL)، امروزه یکی از هر چهار کالای فروخته شده در ایالات متحده از برند های تجاری خرده فروشی است، در نتیجه برندهای فروشگاهی هیچ گاه این چنین محبوبیتی نداشته اند.
در سال 2019، لیبل خصوصی با رشد 4.1 درصدی معادل سه برابر برند های ملی و مطرح، نشان دهنده افزایش سود 5.4 میلیارد دلاری فروش سالانه در این بخش از صنعت می است. نفوذ برندهای فروشگاهی در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کرده و به 19.2 درصد سهم ارزش دلاری و 23.1 درصد سهم واحد رسیده است. همانطور که نیلسن گزارش کرده است، برندهای فروشگاهی 136.5 میلیارد دلار در کل کانالهای عمده فروشی فروش داشته اند. تخمین زده می شود که مبلغ 40 میلیارد دلار فروش لیبل خصوصی در خرده فروشانی اتفاق افتاده است که در رقم نیلسن لحاظ نشده است و مجموع فروش لیبل خصوصی را به حدود 180 میلیارد دلار می رساند.
در حال حاضر در ایران نیز شاهد رشد بسزای لیبل های فروشگاهی و خصوصی هستیم. با رشد اقتصاد دیجیتالی و اینترنتی فرصتهای متنوعی برای کارآفرینان جهت ایجاد محصولات با برند های اختصاصی و عرضه آن ها در بازارهای مجازی و فیزیکی بوجود آمده که موجبات رقابت با برند های ملی و بین المللی را فراهم می کند. برندهای خصوصی با بهره وری از چابکی تصمیم سازی، تصمیم گیری و مدیریت استراتژیک بخش های خاصی از بازار و مصرف کننده را هدف گزاری کرده و به خود اختصاص می دهند.
تاثیر پاندمی كووید ١٩ بر اقتصاد ملی و جهانی و انفجار پیدایش کسب وکار های كوچک و فعال در زمینه تولیدات متنوع محصولات بهداشتی، پزشكی و پیشگیری از بیماری با لیبل های خصوصی موجب رشد تقاضا در بازار لیبل و بسته بندی گردیده است. بنابراین روند رو به رشد چاپ بسته بندی در تیراژ کم و متنوع با حضور گسترده تر برندهای فروشگاهی و لیبل های خصوصی ادامه خواهد داشت./گروه صنعتی سایان ایمان

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی