PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

فرصت کرونا برای توسعه چاپخانه لیبل آمریکایی!

چاپخانه بسته بندی آمریکایی TQL Packaging Solutions از بزرگترین چاپخانه های بسته بندی در شهر دالاس ایالت تگزاس به تازگی و برای اولین بار در آمریکا ماشین نیلپیتر FA-26 را نصب و راه اندازی کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این ماشین چند منظوره 10 رنگ مجهز به سیستم لامینیت EB (اشعه الکترونی) و خشک کن یو وی ال ای دی است. ماشین FA-26 از نوع رول متوسط است و از تمام مزایای فن آوری های پیشرفته نیلپیتر برخوردار است. در ساخت یونیت چاپی این دستگاه از فن آوری ویژه استفاده شده است و اتوماسیون آن نیز بسیار پیشرفته است. دستگاه FA-26 عریض ترین دستگاه چاپی است که نیلپیتر تا کنون به بازار ارائه کرده است. این ماشین اولین دستگاه که به سیستم لامینیت اشعه الکترونی (E.Beam) مجهز است. ماشین چاپ به گونه ای طراحی شده تا بتواند بیشترین سود را نصیب چاپخانه دار بکند. این ماشین برای چاپ فیلم در تیراژ کم و برای کاربردهای چون ساشه، شرینک اسلیو و کیسه های ایستاده ایده آل است.

اسکات اسمیث از بنیانگذاران چاپخانه TQL می گوید: به ندرت می توان ماشینی پیدا کرد که فراتر از انتظار من عمل کند. من مطمئن بودم نیلپیتر FA-26 یک ماشین چاپ فوق العاده است ولی کارآیی آن بسیار فراتر از انتظار من بوده است.اسمیت که از قبل می دانست چاپ فیلم و شرینک اسلیو با استفاده از ماشین رول کم عرض رو به رشد است تصمیم گرفت ماشینی با فرمت عریض تر به خدمت بگیرد. اسمیت در این رابطه گفت:انتخاب ما در خرید یک ماشین با عرض 26 اینچ کار عاقلانه ای بود. با این عرض چاپ ما می توانیم پاسخگوی آن بخش از بازار باشیم که به خاطر عرض کم ماشین هایمان تاکنون نمی توانستیم به آن خدمات ارائه دهیم.عرض بیشتر میزان تولید ساعتی چاپخانه دار را تا حد زیادی افزایش می دهد. از سوی دیگر عرض بیشتر موقعیت های بهتری برای ارائه چاپ در فرمت ها و طرح های پر طرفدار که ماشین 20 اینچ قادر به انجام آن نیست، فراهم می آورد.

استفاده از ایستگاه چاپی عریض تر ( Landscape یا افقی) در FA-26 باعث شده تا علاوه بر کیفیت بالا امکان چاپ با عرض بیشتر نیز انجام پذیر باشد. هشت موتور چاپ خودتنظیم (سرو موتور) هر یک از ایستگاه های چاپ را کنترل کرده و اطلاعات آن را به PLC منتقل می کنند. اسمیت در توضیح می گوید:فناوری نیلپیتر در FA-26 پیشرفت فوق العاده ای در مقایسه با ماشین های قبلی کرده است. طراحی یونیت واقعا حیرت انگیز است. این طراحی ویژه به ما امکان می دهد سرعت ماشین را تا حد زیادی افزایش دهیم و در عین حال مطمئن باشیم سرعت بالا روی کیفیت چاپ تاثیری ندارد.

در حال حاضر TQL کارهای چاپی در حد 25000 فوت در دقیقه را انجام می دهد. آماده سازی و تنظیم ماشین سریع تر از ماشین های رول کم عرض انجام می شود زیرا اتوماسیون FA-26 بسیار بالا است و در عین حال سرعت آن نیز دو برابر است. با استفاده از حافظه ماشین که پارامترهای کار چاپی را ثبت و ضبط می کند و همچنین سیستم رجیستر اتوماتیک اپراتورهای TQL رول را درون ماشین به حرکت در آورده و تنظیمات را به طور خودکار وارد ماشین می کنند. بلافاصله با کمترین میزان باطله کار چاپی قابل ارائه به مشتری از FA-26 بیرون می آید. اسمیث در ادامه می گوید:  کارآیی و دقت تنظیمات در ماشین FA-26 بسیار فراتر از ماشین های دیگر است. با اینکه عرض رول در ماشین بیشتر است میزان باطله آن بسیار کمتر است.

کیفیت فلکسو همسنگ کیفیت گراور
کارهای چاپی مشتریان TQL از گرافیک و طرح های پیچیده برخوردارند و همه آنها کیفیتی معادل عکس از TQL انتظار دارند. در گذشته برای چاپ فیلم با کیفیت بسیار بالا معمولا از سیستم گراور یا افست استفاده می شد تا از این طریق کالا در روی قفسه توجه خریداران را جلب کند. کیفیت چاپ به ویژه در لبه های کار که رنگ به تدریج کمرنگ تر و محو می شود از اهمیت بالایی برخوردار است. اسمیث می گوید:" خریداران فراوانی هستند که خواهان کیفیت بسیار بالا و یکپارچگی رنگ هایی هستند که چاپ گراور به آنها ارائه می کرد. این ماشین جدید به ما امکان می دهد تا این انتظار آنها را در زمان کمتر و با هزینه کمتر برآورده کنیم.

جیکوب لندبرگ مدیرفروش بین المللی شرکت نیلپیتر می گوید:" تمام ماشین آلات ما داخل کارخانه با دقت بالا ساخته می شوند. قطعات بدنه ماشین به یکدیگر جوش خورده و توسط پودر مخصوصی پوشیده می شوند تا مقاوم شوند. تمام تراشکاری و سوراخ های مورد نیاز درون بدنه در یک مرحله انجام می شود. از این طریق هنگامی که مشتریان اطلاعات مربوط به کارهای خود را در حافظه دستگاه ذخیره می کنند، کارها را می توانند مجددا بدون کمترین خطایی بار دیگر چاپ کنند، زیرا ماشین به خوبی رجیستر شده و در طول چاپ فرآیند به صورت یکدست و یکپارچه عمل می کند.

انعطاف و حفاظت از محیط زیست
آپشن های موجود در FA-26 که ویژه بسته بندی و تبدیل کاران طراحی و به ماشین اضافه شده است، انعطاف برای آنها به ارمغان آورده و در عین حال آسیب به محیط زیست را تا حد زیادی کاهش می دهد. با انتخاب سیستم خشک کن یو وی ال ای دی و سیستم لامینیت اشعه الکترونی، چاپخانه TQL از توان بیشتری برای ارائه خدمات چاپی در تیراژ کم و با استفاده از انواع فیلم و مواد چاپی و سیستم مختلف مرکب دهی و فناوری های لامینیت پیدا کرده است.

چاپخانه TQL یک سیستم خشک کن یو وی ال ای دی با لامپ هایی که آنقدر کم حرارت است که می توان آن را لمس کرد انتخاب کرده است تا از این طریق بتواند روی مواد و فیلم هایی که نسبت به حرارت حساس هستند چاپ کند. سیستم یو وی ال ای دی انرژی بسیار کمتری در مقایسه با سیستم های ال ای دی معمولی مصرف می کند و می توان آن را روشن و بلافاصله استفاده کرد زیرا نیازی به گرم شدن ندارد. لامپ های یو وی ال ای دی در مقایسه با لامپ های جیوه ای عمر بیشتری دارند و تعویض قطعات برای تداوم طول عمر آنها نیز کمتر مورد نیاز است. ماشین FA-26 چاپخانه TQL به گونه ای طراحی و ساخته شده که می تواند چسب های لامینیت با استفاده از سیستم های یو وی و اشعه الکترونی خشک کند. همین امر به ماشین امکان می دهد روی انواع مواد ویژه بسته بندی انعطاف پذیر چاپ و لامینیت کند.

لامینیت با استفاده از سیستم اشعه الکترونی باعث شده تا بتوان از انواع سطوح چاپ پذیر از جمله فیلم های سیل BOPP، PET، LDPE، فویل آلومینیوم و کاغذ در فرآیند لامینیت استفاده کرد. بسته بندی که با استفاده از سیستم EB لامینیت شده است مقاومت بسیار بالایی برای بسته بندی مواد غذایی ایده آل و مایعات فراهم می آورد.این نوع لامینیت برای بسته بندی مواد غذایی ایدهال است و هیچ گونه بویی نیز ندارد. اسمیت می گوید:" توان نیلپیتر برای اضافه کردن سیستم لامینیت EB به ماشین چاپ و ارتباط بسیار خوبی که با مشتریان بر قرار می کند تا کیفیت و سرعت مورد نیاز آنها را تامین کنند برای ما بسیار اثر گذار بود.

فرصت در اوج بحران کرونا
25 درصد از کارهایی که TQL تولید می کند بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی است. هنگامی که ویروس کووید 19 فراگیر شد و تقاضا برای مواد غذایی افزایش پیدا کرد این تبدیل کار پر کار در ظرف 2 ماه به اندازه ظرفیت یک سال خود بسته بندی تولید کرد. اسمیث می گوید:" رویارویی با چالش کووید 19 برای ما چندان آسان نبود. با این حال نصب و راه اندازی این ماشین در مقایسه با ماشین نو دیگری که قبلا نصب کرده بودیم بسیار کمتر بود. در عین حال باید در نظر گرفت که این یک ماشین آزمایشی است (Beta Test) و تجهیزات و آپشن های متعددی دارد. این اولین ماشین در نوع خود است و من فکر می کنم در این زمینه نیلپیتر فوق العاده عمل کرده است.

لند برگ می گوید: موفقیت ما در نصب این ماشین مدیون حمایت و متخصصان ما در آمریکای شمالی و همکاری نزدیک با تیم TQL است. ماشین با هواپیما از دانمارک به تگزاس ارسال و نصب شد و یونیت های لامینیت نیز روی آن سوار شدند بدون اینکه مشکل خاصی پیش بیاید." چاپخانه TQL انتظار دارد ظرفیت کار با این ماشین تا شش ماه آینده به بالاترین سطح خود برسد. بر اساس آمار و ارقام تا پایان سال 2020 میزان تولید این چاپخانه تا 40 در صد افزایش پیدا خواهد کرد. TQL پیش بینی می کند این افزایش در سال 2021 تا 100 درصد باشد.

اسمیث در ادامه می گوید: بازار برای کارهایی که این ماشین می تواند انجام دهد بسیار گسترده تر از آن چیزی است که ما تصورش را می کردیم. با در نظر گرفتن بخشی از بازار گراور که این ماشین می تواند نصیب خود کند طولی نخواهد کشید تا ما دومین دستگاه نیلپیتر FA-26 خود را نصب خواهیم کرد./گروه صنعتی همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی