PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لیبل پشت چسبدار قابل بازیافت!

شرکت (Herma) یک لیبل پشت چسبدار جدید به نام HERMAsilphie به بازار عرضه نموده که در ساخت آن از یک نوع گیاه گلدار -گیاه علفی پایا- به نام Silphium Perfoliatum که به آن Cup Plant نیز می گویند استفاده شده است.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، از این گیاه در آلمان به عنوان سوخت برای تولید زیست گاز استفاده می شود. الیاف این گیاه طی یک فرآیند زیست حرارتی قبل از فاز تولید انرژی جدا شده و سپس به یک ماده خام بازیافتی و محلی تبدیل می شود. لیبل هایی که از کاغذ ساخته می شوند برای چاپ بدون هیچ نوع عملیات اضافی مناسب هستد. برجسته سازی و دیگر جلوه های چاپی می توانند به لیبل زیبایی و شکوه بخشیده و در عین حال شکل طبیعی آن را حفظ کنند زیرا الیاف گیاه گلدار روی لیبل قابل مشاهده است. از سوی دیگر این نوع بافت لیبل گواهی است بر اینکه لیبل جدید شرکت هرما دوستدار محیط زیست است.

برای ساخت این لیبل شرکت سازنده از چسب Herma UV 63B استفاده کرده است که چسبندگی آن بسیار عالی است و در عین حال انعطاف پذیر است. سوزان دایبر مدیرعامل شرکت Ettiket Schiller در آلمان به عنوان اولین چاپخانه و تبدیل کاری که از این لیبل جدید استفاده کرده است می گوید: این متریال جدید که تماماً در آلمان ساخته شده است به ما امکان می دهد مجموعه تولیدات دوستدار محیط زیست خود را گسترش دهیم. مشتریان ما اکنون دسترسی به یک گزینه بسیار جذاب و سبز برای بسته بندی آرایشی، نوشیدنی ها و غذایی دارند.

نسبت الیاف گیاه گلدار مورد استفاده در این لیبل در حال حاضر 35 درصد است اما می توان تا 50 درصد آن را افزایش داد. همین امر باعث کاهش چشمگیر ردپای کربن تولید لیبل از طریق کاهش واردات خمیر چوب می شود، خمیر چوبی که از کشورهای دور می آید. از سوی دیگر لیبل هایی را که از گیاهان گلدار ساخته می شود به راحتی می توان بازیافت کرد.

بوی ناگل رییس بخش توسعه مواد پشت چسبدار در شرکت هرما می گوید: استفاده از گیاه گلدار توسط شرکت ما نشان داد که چگونه تولید لیبل می تواند از منابع طبیعی نیز حفاظت کند. ما چشمان خود را در این عرصه باز نگاه داشتیم و به دنبال راهکارهای نویدبخش دیگری نیز هستیم./همتا

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی