PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

ارایه فیلم‌های شرینک اسلیو قابل بازیافت

با توجه به اهمیت بازیافت در دنیای کنونی، صنعت چاپ و بسته بندی نگاهی بسیار ویژه ای به تولیدات و چرخه بازیافت آنها دارد.در این میان فیلم های پلیمری با توجه به حجم استفاده در بسته بندی ها جایگاه قابل توجه ای دارند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران؛ صنایع تغلیف (Taghleef Industries) به تازگی مجموعه‌ای از فیلم‌های شرینک قابل بازیافت با نام Shape 360 TDS به بازار عرضه کرد که قابل بازیافت و قابل جداسازی در دستگاه‌های سورتینگ است. این فیلم برای چاپ لیبل شرینک شفاف به کار می‌رود و هنگامی که روی بطری‌های PET نصب شود قابلیت بازیافت بطری ‌ها را افزایش می‌دهد زیرا در طی فرآیند بازیافت می‌توان آن‌ را از تکه‌های سخت PET جدا کرد. دنسیته این لیبل بسیار پایین است به همین خاطر وزن آن نیز کاهش پیدا کرده‌است.
از آنجاییکه این فیلم لیبل شفاف است هنگامی که روی بطری چسبانده می‌شود شباهت کمتری با لیبل دارد(No Look Label) ، به گونه ایی که اطلاعات روی لیبل چاپ شده‌اند.
به همین خاطر تولیداتی که از این لیبل استفاده می‌کنند روی قفسه فروشگاه جلوه بیشتری پیدا دارند. به گفته شرکت سازنده، این فیلم تا 65درصد شرینک می‌شود به همین خاطر عمل لیبلینگ روی ظروف یا دیواره‌های نازک با استفاده از این لیبل به تدریج صورت می گیرد و ریسک فشرده شدن ظرف و یا محصور شدن رطوبت و هوا بین لیبل و ظرف وجود ندارد. فیلم‌های لیبل Shape 360 بخشی از مجموعه تولیدات Dynamic Cycle صنایع تغلیف هستند.
متاسفانه در ایران با توجه به منابع بسیار بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی ها فراوان هنوز تعداد فیلم های تولیدی کمتر از سی نمونه کار بردی است. در حالیکه با یک مدیریت علم محور علاوه بر اشتغالزایی گسترده و توسعه صنایع پایین دست نفت و پتروشیمی، ارزش افزوده بسیار انبوهی در حوزه تولید انواع فیلم های پلیمری و سپس بخش چاپ و بسته بندی انعطاف پذیر نصیب کشور خواهد شد. متاسفانه هنوز پس از چهار دهه هیچ توجه، سرمایه گذاری و سیاست گزاری متمرکزی و صحیحی توسط دولت ومجلس و در این بخش نشده هر چند بخش خصوصی گامهای کوچکی در این مسیر برداشته است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی