PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

توسعه صادرات محصولات کشاورزی بدون بسته‌بندی مناسب ابتر می‌ماند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرآوری و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاستگذاری‌های مدیران بخش کشاورزی قرار گیرد چرا که توسعه صادرات محصولات کشاورزی بدون بسته‌بندی مناسب ابتر می‌ماند.
 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فرآوری و بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی باید در اولویت سیاستگذاری‌های مدیران بخش کشاورزی قرار گیرد چرا که توسعه صادرات محصولات کشاورزی بدون بسته‌بندی مناسب ابتر می‌ماند.
 

به گزارش  آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه فرآوری خرما در محل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی افزود: کافی نبودن تجهیزات مورد نیاز برای برداشت انواع محصولات زراعی و باغی و نبود یا کمبود صنایع بسته‌بندی، تبدیلی و تکمیلی در جوار مراکز تولید، موجب شده است که در برخی محصولات، بخشی از محصول تولید‌کنندگان به هدر رود.



وی افزود: در پروسه تولید محصولات کشاورزی عوامل زیادی دخیل هستند که صادرات، بسته‌بندی، انبارداری، نحوه نگهداری، حمل و نقل، مدیریت وآموزش نیروی متخصص، رعایت استاندارد، بهداشت تولید، بازاریابی، سلامت غذایی و اشتغالزایی از مهم‌ترین آنها به شمار آمده، ولی تمام این عوامل درصورتی اثر بخش خواهندبود که محصول دارای بسته‌بندی مناسبی باشد.



هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه باید در مسیر خدمت به کشور و نظام با کاهش مشکلات، دردسرها، تعارض‌ها، تنازع‌ها و افزایش تعامل و کاهش هزینه‌ها طبق وظیفه‌ شرعی و ملی حرکت کنیم، افزود: در جهان دیپلماسی دو راه تسلیم یا دعوا وجود ندارد بلکه راه سومی وجود دارد که باید بیشتر به آن توجه کنیم، مخصوصاً در فرصت‌های گذشته به آن کمتر توجه و عمل کردیم.



نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، دیپلماسی اخیر ایران بر سر مسئله‌ هسته‌ای را خوب توصیف کرد و گفت: از طرفی با کارهای دیپلماسی، ملاقات و نشست با شخصیت‌ها، سران کشورها در مورد پرونده‌ هسته‌ای و موازین صلح‌آمیز، اعتمادسازی صورت می‌گیرد ولی از طرف دیگر کارها، حرکت‌ها، صداهای دیگر بلند می‌شود که این اقدامات دیپلماسی را کم اثر می‌کند در واقع دو نوع سیاست در کشور بکار می‌بریم، یک سیاست دیپلماسی و رسمی و یک سیاست خارج از دیپلماسی و غیر رسمی در الفاظ و گفتار که این موارد با هم مخلوط شده و همدیگر را خنثی می‌کند.


وی اقدامات دیپلماسی صرف را کافی ندانست و افزود: اگر دیپلماسی خوب انجام شود اما در جاهای دیگر کارهای دیگر انجام گیرد و این موارد را نقض یا عملاً تکذیب کند و سایرین احساس کنند که در این کشور تصمیم گیرنده متمرکزی نیست و هر کس سلیقه‌‌ای عمل می‌کند، حرف‌های دیپلماسی اعتبار ندارد و محل اعرابی برای دیپلماسی باقی نمی‌ماند.



آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه مسئولان و دولت باید تلاش کنند تا هر چه می‌توانند تنش‌ها کمتر شود، ادامه داد: چون تنش درست کردن هنر نیست و با یک کلمه می‌توان شرایط را به هم ریخت پس باید با حفظ استقلال، عظمت، اصول و منافع و صلاح کشور و ملت با بخش اثرگذار جهان تعامل داشته باشیم

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه