PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نبود صنایع بسته بندی مانعی برای توسعه صادرات در کهگیلویه و بویراحمد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود صنایع بسته بندی و مشکلات حمل و نقل سد راه صادرات این استان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود صنایع بسته بندی و مشکلات حمل و نقل سد راه صادرات این استان شده است.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، داریوش دیویده ظهر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: این مسئله باعث شده برخی کالاها و محصولات این استان با نام دیگر استانها بسته بندی و صادر شود.

 

وی از رشد 60 درصدی ارزش صادرات استان طی هفت ماه ابتدای سال جاری خبرداد و اظهار داشت: میزان صادرات غیره نفتی استان در این مدت سه میلیون و 451 هزار دلار بوده است.

 

دیودیده بیان کرد: صادرات این استان اغلب شامل سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان، دوغ و گریس بوده که به کشورهای عراق، پاکستان، آفریقای جنوبی و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

 

وی اظهار داشت: این استان توانایی بالایی در تولید محصولات باغی و دامی از جمله سیب، صیفی جات، گردو و عسل دارد که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی می تواند موجب رشد صادرات استان شود.

 

دیودیده بر بستر سازی برای رشد صادرات کالاهای غیرصنعتی تاکید کرد و گفت: 75درصد صادرات دیگر استانها را محصولات غیر صنعتی تشکیل می دهد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، توجه به کیفیت، قابلیت ها، برندسازی، بهبود شبکه حمل و نقل، ایجاد پایانه صادراتی و وارد کردن تشکل های منسجم و کارآمد را عواملی مهم و کارساز در حوزه گسترش صادارت عنوان کرد.

 

وی همچنین از تشکیل شرکت نمایشگاه بین المللی در قالب سهامی خاص در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و افزود: یکی از راههای مهم در زمینه حمایت از تولید و گسترش صادرات برگزاری نمایشگاههای تخصصی و ایجاد امکانات مناسب در این زمینه است.

 

دیودیده افزود: شرکت نمایشگاههای بین المللی استان از سال 1386مجوزهای و امکانات اولیه را کسب کرده اما طی سالهای اخیر هیچ گونه فعالیت و پیشرفتی نداشته است.

 

ایجاد پایانه حمل و نقل صادراتی در استان ضروری است

 

معاون برنامه ریزی استاندار هم در این نشست وجود پایانه حمل و نقل صادراتی برای استان را ضروری دانست.

 

علی حسن نوروزی افزود: اولین مزیت وجود این پایانه، ساماندهی آمار دقیق، منسجم و قابل اطمینان از میزان صادرات استان است.

 

وی فراهم نمودن فضایی برای ارایه خدمات به صادرکنندگان، بسته بندی و برندسازی را از دیگر مزیت های احداث پایانه حمل و نقل صادرات عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از راههای تقویت صادرات، معرفی توانمندیها و تولیدات استان است وجود نمایشگاه های معرفی محصولات استان نیز ضروری است.

 

نوروزی همچنین با اشاره به قابلیتهای مختلف استان در زمینه تولیدات کشاورزی و گیاهان دارویی، بر تنوع بخشی به محصولات صادراتی استان تاکید کرد.

 

وی افزود: لازم است به صورت ماهانه، برنامه های کارشناسی در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش آگاهی مردم به مقوله صادرات به صورت میزگرد و برنامه های تحلیلی ، توسط صداو سیمای استان ، تهیه و پخش شود.

 

نوروزی همچنین بر لزوم برگزاری همایش استانی صادرات با حضور مسئولان استان، مدیران کشوری و نمایندگان مردم در مجلس با رویکرد توسعه صادرات تاکید کرد.

 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه