PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

افتتاح واحد بسته بندی چای در سرخس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تولید سالانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن چای در واحد بسته بندی چای سرخس خبر داد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تولید سالانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن چای در واحد بسته بندی چای سرخس خبر داد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، محمد مهدی مروج الشریعه صبح امروز در مراسم افتتاحیه واحد بسته بندی چای در سرخس اظهار کرد: با افتتاح این واحد زمینه صادرات چای ایرانی به کشورهای آسیای میانه، حوزه cis و کشورهای جنوب شرق آسیا فراهم شده است.


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: این واحد با هزینه‌ 25 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که زمینه اشتغال 34 نفر به طور
مستقیم را محقق کرده است.


مروج الشریعه تصریح کرد: بسته‌بندی چای در این منطقه به عنوان یکی از نیازهای اساسی منطقه کشورهای حوزه cis بوده و خوشبختانه یکی از واحدهای مهم منطقه امروز در سرخس افتتاح می‌شود.


وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد حوزه جغرافیایی سرخس عنوان کرد: ما در کل شرق کشور دو نقطه استراتژیک برای مبادلات خارجی و به ویژه صادرات داریم.


مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: در جنوب شرق کشور بندر چابهار و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و در شمال شرق کشور منطقه ویژه اقتصادی سرخس را داریم که این مزیت جاذبه زیادی را برای صادر کنندگانی که بازارهای هدف آنها کشورهای حوزه cis،کشورهای روسیه، کشورهای حوزه قفقاز و چین فراهم کرده و به عنوان بهترین نقطه برای سرمایه‌گذار است.


وی بیان کرد: سرمایه‌گذار با یک محاسبه اقتصادی به این جمع بندی می‌رسد که اگر در این مناطق سرمایه‌گذاری کند برای صادرات و وارداتش بسیار به صرفه است.

مروج الشریعه عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید سالانه این واحد 3 هزار و 300 تن است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه