PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

گروه «مطالعات برند» در کشور تشکیل شده است

دبیر اجرایی همایش تخصصی برند ملی با بیان اینکه "هر کشوری در دنیا بر اساس یک برند، جایگاهی برای خود تعریف کرده‌ است"، گفت: نیاز داریم هویت ملی کشورمان را در بستری برخاسته از تاریخ و دستاوردهای آن تعریف کنیم.

دبیر اجرایی همایش تخصصی برند ملی با بیان اینکه "هر کشوری در دنیا بر اساس یک برند، جایگاهی برای خود تعریف کرده‌ است"، گفت: نیاز داریم هویت ملی کشورمان را در بستری برخاسته از تاریخ و دستاوردهای آن تعریف کنیم.



به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، محمد سلطانی‌فر در سیمنار تخصصی «برند ملی،‌ هویت یک ملت» که به منظور بررسی ضرورت‌ها و گام‌های رسیدن به ایجاد برند ملی در سالن آفتاب مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، با بیان اینکه "از اواخر دولت هشتم این نیاز را در کشور احساس کردیم که ایران را تحت لوای شاخص‌های برخواسته از هویتمان به دنیا معرفی کنیم"، اظهار کرد: هر کشوری در دنیا جایگاهی را بر اساس نشان و هویت خود برای جهان تعریف کرده است.


وی با اشاره به اینکه "گروهی با عنوان مطالعات برند در کشور برای تعیین شاخص‌های برخاسته از هویت ملی ایران تشکیل شده است"، گفت: نیاز داریم که هویت ملی کشورمان را در بستری تعریف کنیم که برخاسته از تاریخ و دستاوردهای ایران باشد.


دبیر اجرایی همایش تخصصی برند ملی،‌ هویت یک ملت، با بیان اینکه "هر وقت از برند ملی صحبت می‌کنیم، موضوعات اقتصادی به ذهن می‌آید"، گفت: در سالهای اخیر نیز به خاطر منازعات سیاسی و اجتماعی، موضوع برند ملی تا حدودی مغفول مانده است اما امروز که آرامش نسبی در داخل کشور و عرصه بین‌الملل شکل گرفته، زمان طرح دوباره موضوع برند ملی است.



سلطانی‌فر در ادامه به الزامات اولیه در تعیین برند ملی اشاره کرد و توضیح داد: برند ملی باید واقعی باشد یعنی موضوعی باشد که بتوانیم آن را با تاریخ خود لمس کنیم.



وی با بیان اینکه "برند ملی باید جهان شمول باشد و 70 - 80 میلیون ایرانی - از جمله ایرانیان داخل و خارج از کشور - را شامل شود"، تصریح کرد: از الزامات برند ملی این است که دنیا آن را قبول داشته باشد و همچنین شامل همه اقوام و ادیان و نژادها و قبایل مختلف باشد.



سلطانی‌فر با بیان اینکه "برند ملی باید ریشه در تاریخ و فرهنگ داشته باشد"، خاطرنشان کرد: این برند باید حداقل برای 200 سال آینده مورد مناقشه قرار نگیرد و با تغییر هر دولت، به محلی برای درگیری تبدیل نشود؛ پس باید مورد پذیرش همه دانشمندان و گروه‌ها باشد و به نحوی فراجناحی عمل کند و پس از تصویب بتوانیم برای ساخت و طراحی این نماد در حوزه‌های مختلف بپردازیم.



دبیر اجرایی همایش تخصصی برند ملی با اشاره به اینکه "برای تعیین برند ملی ایران به جمع‌آوری و بررسی نظری صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف پرداختیم"، توضیح داد: از نگاه ایدئولوژیک، اسلام، قرآن،‌ عاشورا،‌ ایران اسلامی،‌ شهدا، از نگاه شخصیت‌ها، مصدق، مدرس،‌ امام (ره)، مقام معظم رهبری،‌ آیت‌الله هاشمی،‌ آقای خاتمی و غیره، از نگاه نخبگان، پروفسور صمیمی، فرشچیان، شهدای هسته‌ای، از نگاه موضوعی، پیشرفت و دستاوردهای هسته‌ای، نفت و گاز و پترشیمی،‌ فرش، پسته و زعفران، از نگاه اجتماعی و فرهنگی، سرمایه اجتماعی ایران شامل تنوع قومیت‌ها، جوانان ایرانی،‌ خونگرمی و رفتار ایرانی، از نگاه ادیبان، حافظ‌، سعدی، مولانا، فردوسی و شهریار، از نگاه جغرافیایی، جهانگردی ایران و چهارفصل بودن این کشور،‌ از نگاه ورزش، رضازاده و علی دایی و از نگاه هنری، شهرام ناظری و غیره و غیره در بررسی‌ها و نظرسنجی‌ها مطرح شده‌اند که ما با بررسی همه این نظرات می‌خواهیم یک شاخص را به عنوان برند ملی ایران تعیین کنیم.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه