PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

خوشه صنعتی خرما راهی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهرگفت: خوشه صنعتی خرما دربرگیرنده بیش از ۴۳ واحد صنعتی و یک‌هزار و ۷۸۰ واحد سنتی بوده و روز به روز فعالیت آن بیشتر می‌شود.

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهرگفت: خوشه صنعتی خرما دربرگیرنده بیش از ۴۳ واحد صنعتی و یک‌هزار و ۷۸۰ واحد سنتی بوده و روز به روز فعالیت آن بیشتر می‌شود.

 

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،ابوالفضل روزی‌طلب در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره ظرفیت‌های خرما در استان بوشهر ازایجاد خوشه صنعتی خرما خبرداد و اظهار کرد: استان بوشهربا ظرفیت 150 هزار تن خرما از 4.5 میلیون اصله نخل جایگاه ویژهای در کشور و محصولات آن در جهان دارد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد خوشه صنعتی خرما ،راهی برای صنعتی شدن روند تولید و بسته بندی  این محصول محسوب می شود خاطرنشان کرد: لازم است مشکلات سد راه این طرح صنعتی از جمله  عدم زیرساخت‌های صادراتی و استراتژی بازار، نبود برند مشترک، نداشتن و هماهنگ نبودن رقابت بین اعضای این صنعت، کمبود فضای مناسب صنعتی و نبود شبکه‌های بازار یابی مورد نیاز این خوشه برطرف شود.

 

مدیرعامل توسعه خوشه صنعتی خرمای استان بوشهربه چشم انداز تدوین شده برای خوشه صنعتی خرمای این استان  اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این خوشه تا پایان سال 93 با علامت تجاری شناخته شده در بازارهای بین المللی و با صادرات  انواع خرمای بسته بندی شده بر اساس استانداردهای روز جهانی حضور می‌یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی خرما دربرگیرنده بیش از 43 واحد صنعتی و یک‌هزار و 780 واحد سنتی بوده و روز به روز فعالیت آن بیشتر شده است.

 

روزی‌طلب با بیان اینکه این خوشه به طور مستقیم زمینه اشتغال بیش از 16 هزار نفر را فراهم می‌کند تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی خرما زمینه اشتغال در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش اعم از کاشت، داشت، برداشت، حمل، نگهداری، بسته‌بندی و فرآوری، فروش، نظارت و سایر قسمت‌ها فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت در اختیار این خوشه 39 هزار هکتاراراضی نخیلات است گفت: میزان تولید سالانه این اراضی به طور متوسط 120 تا 140 هزار تن است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه