PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بسته بندی تخصصی یکی از شرایط ضروری دستیابی به درآمد پایدار است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: بسیاری از محصولات تولید شده در استان قزوین به سبب عدم برخورداری از بسته بندی و عرضه مناسب نمی توانند به درآمد دست یابند حال آنکه بسته بندی تخصصی یکی از شرایط ضروری دستیابی به درآمد پایدار است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: بسیاری از محصولات تولید شده در استان قزوین به سبب عدم برخورداری از بسته بندی و عرضه مناسب نمی توانند به درآمد دست یابند حال آنکه بسته بندی تخصصی یکی از شرایط ضروری دستیابی به درآمد پایدار است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همایش ملی طرح بسته بندی با رویکرد توسعه خوشه های صنعتی ظهر سه شنبه با حضور مدیر امور استانها و مجلس سازمان صنایع کوچک و شهرک ها صنعتی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر توسعه صنعت سازمان صنایع کوچک، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فعالان صنعت بسته بندی در دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار شد.

ایوب رحیمی در این همایش اظهارداشت: سلامت و بهداشت مهمترین رکن در همه تولیدات کشور است و به ویژه این ویژگی باید در عرصه صنعت بسته بندی رعایت شود.


وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین مولفه ها در صنعت بسته بندی در دنیا و به ویژه کشور ما ایران توجه به ویژگی ها و ظرفیت ها جغرافیایی و فرهنگی است.

رحیمی ادامه داد: در همین راستا یک طراح متخصص بسته بندی باید توجه داشته باشد که طرح وی مسلما با طرح یک متخصص اروپایی و یا امریکایی بسیار متفاوت خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اظهارداشت: در استان قزوین محصولات متنوع و بسیار با کیفیتی در حوزه صنعت و به ویژه حوزه کشاورزی تولید می شود اما از آنجا که این محصولات با بسته بندی مناسب و جذابی به بازار عرضه نمی شود تولید کنندگان استان به ویژه کشاورزان نمی توانند به درآمدهای پایدار دسترسی داشته باشند.

این مسئول افزود: امروز محصولاتی چون: برنج، زغال اخته، گردو و سایر اقلام تولید شده در کشاورزی و صنعت به جای عرضه سنتی که درآمدزایی چندانی ندارد نیاز مبرمی به استفاده از دانش و تخصص صنعت بسته بندی دارد.

ایرانمنش: بسته بندی ترکیبی از علوم مختلف و صنعتی پیشرفته است

دبیر علمی جشنواره بسته بندی گفت: بسته بندی ترکیبی از علوم مختلف و صنعتی پیشرفته است لذا برای یک طراح بسته بند احاطه به علوم مختلف یک ضرورت است.


ایرانمنش اظهارداشت: علوم و فنونی چون روانشناسی، شیمی کاربردی، ریاضیات زبان و... از جمله ضرورت هایی است که باید در طراحی های بسته بندی اعمال شود.

این پیشکسوت طراحی بسته بندی بیان کرد: تامین و حفاظت از ایمنی مصرف کننده اولین اصلی است که باید در بسته بندی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد و پس از آن نگاهبانی از محیط زیست در درجه بعدی اهمیت قرار دارد.

وی افزود: در نتیجه عدم توجه به محیط زیست در صنعت بسته بندی، میزان فرسایش خاک افزایش یافته که این مورد یکی از دلایل وقوع سیل در مناظق مختلف کشور است.

دبیر علمی جشنواره بسته بندی گفت: اقتصاد سومین رکنی است که باید در بسته بندی های گوناگون مد نظر قرار گیرد حال آنکه برخی از بسته بندان این عامل را به اشتباه در راس قرار می دهند.

ارائه چهار مقاله علمی پژوهشی و برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های این همایش بود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه