PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

نگاهی به بازارهای چاپ بسته بندی

موسسه پایرا به بررسی روندهای آینده چاپ و پیش‌بینی تغییرات این بازار، معروف است.

موسسه پایرا به بررسی روندهای آینده چاپ و پیش‌بینی تغییرات این بازار، معروف است. یکی از بحث‌های مهم که سرمایه‌گذاران عرصه چاپ نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار آن بگذرند، این است که با توجه به تغییرات بازار بسته‌بندی و رفتار مصرف‌کنندگان، تیراژهای پایین‌تر و افزایش تولیدات خاص، تغییرات چشمگیری را در چشم‌انداز بسته‌بندی ایجاد کرده است  که هنگام سرمایه‌گذاری، به آینده و نیازهای مشتریان در آن زمان توجه بیشتری می کند.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بسته‌بندی یکی از معدود حوزه‌های چاپی است که هنوز هم در گوشه و کنار آن اخبار خوبی شنیده می‌شود. شرکت تحقیقاتی بین‌المللی Pira اظهار داشت که تمام ضرر و زیان صنعت بسته‌بندی در سال 2009 در سال 2010 جبران شد و با چهار درصد رشد در سال 2011 به فروش جهانی 696 میلیارد دلار رسید.


مهم‌ترین رشدها از اقتصادهای نوظهور و در حال تغییر حاصل شد، اما اقتصادهای قدیمی تر هم نقش خود را ایفا کردند. در چند سال آینده با رشد سه درصدی سالانه تا سال آینده میلادی(2016 ) و رسیدن به بازار بالغ بر 800 میلیارد دلاری، رشد چشمگیری مشاهده خواهد شد.

 

در صنعت چاپ که بیشتر بازارهای سنتی آن دچار افت شده‌اند، به نظر می‌رسد که بخش بسته‌بندی به نسبت برای سازندگان ماشین‌آلات و چاپخانه‌ها شرایط امنی است. تاکنون تکنولوژی دیجیتال نتوانسته قابلیت تولید تیراژ و کیفیت مورد نیاز حوزه بسته‌بندی را تامین کند.


ماشین‌های چاپ دیجیتال می‌توانند در اندکی از کارها به خصوص لیبل‌ها و خصوصی سازی جایی برای خود دست و پا کنند، اما هنوز باید برای غلبه بر چالش‌های بازارهای اصلی و به ثبات رسیده به تلاش بی وقفه خود ادامه دهند.


با تاکید بر سرعت چاپ به ویژه روی سطوح سنگین‌وزن‌تر، قدرت همچنان در اختیار ماشین‌های افست (ورقی و رول)، فلکسو و گراوور است، اما هر چه تیراژ و طول عمر بسته‌بندی‌ها در نقطه فروش کمتر می‌شود، کاربرد ماشین‌های ورقی لارج‌فرمت افزایش پیدا می‌کند.

این ماشین‌ها قادرند با سرعت چاپ یک رو و دو رو برابر با ماشین‌های فرمت کوچک و متوسط، تیراژهای سودآور را روی طیف وسیعی از سطوح چاپی تولید کنند.

 

روند روبه رشد چاپ بسته بندی درحالی است که چاپ دیجیتال هروز نفوذ و جایگاه مطمئن تری در بازار های چاپ پیدا می کند.
 

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه