PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

لزوم توجه به بسته‌بندی محصولات کشاورزی در زنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره بر لزوم توجه به بسته‌بندی محصولات کشاورزی در زنجان برای سود‌آوری مناسب محصولات تاکید کرد.
 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره بر لزوم توجه به بسته‌بندی محصولات کشاورزی در زنجان برای سود‌آوری مناسب محصولات تاکید کرد.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علیرضا اسداللهی اظهار داشت: استان زنجان مهد تولید محصولاتی همچون لوبیا، سیب‌زمینی، هندوانه و پیاز است که تنظیم بازار اینگونه محصولات توجه جدی به صادرات را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: اکثر محصولات تولیدی در مناطق مختلف استان زنجان از جمله شهرستان خرم‌دره محصولات با کیفیتی هستند که توسعه صادرات آن‌ها ضروری به نظر می‌سد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره عنوان کرد: زمینه صادرات انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان فراهم شده ولی سودآوری و ارزش افزوده‌ای که از این طریق عاید استان شود آنطور که باید و شاید محقق نشده است.

این مسئول با تاکید بر انجام اقدامات لازم به منظور ایجاد ارزش افزوده از طریق صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان گفت: بسته‌بندی محصولات تولیدی یکی از راهکارهای بالابردن ارزش افزوده در استان محسوب می‌شود.

اسداللهی خاطرنشان کرد: خرید فله‌ای محصولات کشاورزی توسط برخی کشورها باعث می‌شود که این کشورها از ارزش افزوده و سود بالاتری برخوردار شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌دره عنوان کرد: عدم توجه به بسته‌بندی متناسب با نیاز و سلیقه مصرف‌کنندگان در بازارهای هدف و فروش فله‌ای موجب می‌شود سود حاصل از تولید این محصولات بیشتر عاید کشورهای دیگر شود.

این مسئول تصریح کرد: باید به دنبال افزایش سطح درآمد بهره‌برداران بخش کشاورزی در استان زنجان باشیم که یکی از راهکارهای آن توجه به فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولیدی است.

اسداللهی بیان کرد: فقط خود صادرات و میزان آن در بخش کشاورزی مهم نیست بلکه میزان ارزش افزوده‌ای که از این طریق عاید استان زنجان و کشورمان می‌شود اهمیت دارد و تلاش‌ها در راستای توسعه صادرات کشاورزی باید در این زمینه معطوف شود.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه