PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

اشتغال ۷۵۰۰ نفر در حوزه صنعت بسته‌بندی در قزوین

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه صنعت بسته‌بندی در قزوین مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، حمیدرضا خانپور اظهار کرد: ۲۱۷ واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه بسته‌بندی در زمینه پلیمر، سلولز، شیشه، فلز و ماشین‌آلات در استان فعالیت می‌کند که از میان این واحدهای صنعتی ۷۵ درصد آن‌ها مستقر در شهرک‌های صنعتی استان است.

وی افزود: با توجه به نقش بسته‌بندی در بازاریابی، فروش و استفاده از رویکردهای نوآورانه و بحث توسعه بازار، این صنعت رقابت منفی را کاهش داده و تأثیرگذارترین عامل استراتژی بر توسعه بازار محصولات خوشه در بازارهای داخلی و خارجی بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در صنعت مورد غفلت واقع شده فرآیند بسته‌بندی است، افزود: بسته‌بندی نقش مهمی در نگهداری، بازاریابی و فروش محصول ایفا می‌کند.

خانپور یادآور شد: صنعت بسته‌بندی را باید با استفاده از رویکردهای نو و نوآورانه ارتقا بخشید و در این بخش باید به شناسایی مشکلات پرداخته و با تأمین مواد اولیه و بحث توسعه بازار، رقابت منفی را کاهش داده و همچنین با راه‌اندازی تشکل‌ها و انجمن‌ها به توانمندسازی و حمایت واحدهای صنعتی بپردازیم که در این زمینه خوشه صنعت بسته‌بندی قزوین می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی تصریح کرد: در طول اجرای پروژه توسعه خوشه بسته‌بندی در استان قزوین ۱۶ شرکت مشاوره و ۱۱ نهاد و سازمان دولتی در حوزه آموزش، تدوین استاندارد، تدوین شرح مشاغل، همایش، انجام مطالعات و عارضه‌یابی، ‌ برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی، شبکه‌سازی و دیگر برنامه‌های عملیاتی در این استان با پروژه خوشه صنعتی بسته‌بندی در سطوح مختلف همکاری داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین با بیان اینکه این استان به عنوان قطب بسته‌بندی در کشور مطرح است، ادامه داد: برقراری ارتباط با انجمن‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه صنعت بسته‌بندی در داخل و خارج کشور و عضویت خوشه بسته‌بندی قزوین در سازمان جهانی بسته‌بندی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل بین‌المللی است.

خانپور با بیان اینکه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه صنعت بسته‌بندی در قزوین مشغول هستند، گفت: صنعت بسته‌بندی، برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، دوره آموزشی تخصصی و مهارتی از مهم‌ترین عملکرد خوشه صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی است.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه