PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

تغییر سبک بسته بندی در غول خرده فروشی جهان

یونیلیور قصد دارد با هدف کاهش آلودگی پلاستیک روش بسته‌بندی خود را تغییر و بهینه سازی نماید.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، این شرکت بر اساس نگرشهای نوین زیست محیطی اهدافی را برای خود در نظر گرفته و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵آن‌ها را اجرایی نماید.
هدف اول یونیلیور کاهش استفاده از پلاستیک خام برای بسته‌بندی و استفاده از پلاستیک بازیافتی است و هدف دوم کمک به جمع‌آوری و پردازش پلاستیک‌های بازیافتی در محیط زیست خواهد بود.

در این رابطه مدیر اجرایی این شرکت اظهار کرد: برای دستیابی به هدف اول از روش‌های جدید تجاری مانند استفاده مجدد و پر کردن بسته‌بندی اولیه استفاده خواهیم کرد. در این مسیر به طور قطعی از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده خواهد شد.برنامه‌ریزی برای هدف دوم نیز نظارت بر جمع‌آوری و بازیافت حدود ۶۰۰هزار تن پلاستیک سالانه تا سال ۲۰۲۵خواهد بود. این مورد نیز با سرمایه‌گذاری، مشارکت و بهبود ساختار مدیریت ضایعات در بسیاری از کشورهای تحت نظر این شرکت، امکان‌پذیر خواهد بود.

یونیلیور پیش از این نیز متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۵تمام بسته بندی‌های پلاستیکی خود را قابل استفاده مجدد،یا کمپوست تولید کند و حداقل از ۲۵درصد پلاستیک بازیافت شده در بسته‌بندی محصولات خود استفاده نماید.این مسئله به کاهش آلودگی بسیار کمک می کند.

همچنین این شرکت یکی از ۲۷شرکتی بود، که در ماه ژوئن به درخواست فراخوان سازمان ملل متحد برای افزایش تلاش‌های پایدار، برای کاهش انتشار آلاینده‌ها و تعیین اهداف دانش محور برای مقابله با افزایش درجه حرارت جهانی پاسخ داد.

چندی پیش یونیلیور اظهار کرد: کارخانه‌ها، دفاتر، تسهیلات تحقیق و توسعه، مراکز داده، انبارها و مراکز توزیع این شرکت در پنج قاره از ۱۰۰درصد برق تجدید پذیر استفاده می‌کنند.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه