PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

بسته بندی و بازاریابی علمی راه نجات طلای سرخ ایران

در خبرها پیشتر خواندیم با وجود اینکه ایران بیش از 95 درصدزعفران دنیا را تولید می‌کند اما سود 2.5 برابری این محصول را کشوراسپانیا می‌برد. حال کشور افغانستان نیز با کمک و همیاری خارجی چند سالی است که بیشتر از همیشه به بازار زعفران توجه کرده و وارد ای رقابت شده است.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، پس از حضور و هجوم امریکا به کشور همسایه افغانستان بحث تغییر روند کشاورزی از خشخاش به یک محصول مطرح و بصورت تخصصی برنامه ریزی شد، زعفران با توجه به استراتژیک بودن دو مزیت برای سلطه گران به همراه داشت اول خارج کردن انحصار محصول از سیطره ایران و دوم تغییر ذائقه کشاورزان و کار قانونی پر سود. هرچند که این رویه نیازمند زمان بود اما بازرگانان افغان بیش از همیشه به تجارت زعفران و خرید فله ایی از ایران روی آورند و حضور برند افغان در بازار جهانی زعفران کلید خورد.

این روزها بیشتر از همیشه تاریخ زعفران ایرانی نیازمند بسته بندی و برندسازی از مسیر علمی و تخصصی است و باید این روند هرچه سریعتر شکل گیرد چرا بازار زعفران ایران این بار جدی تر از همیشه مورد تاخت تاز قرار گرفته است.


جالب انگیز از زعفران!!

ایران سالانه بیش از ۴۰۰تن زعفران تولید میکند. تنها رقیب تولیدکننده و تازه وارد کشور افغانستان است که با سرمایه گذاری قوی آمریکا و حامیانش تولید زعفران را در افغانستان به حدود ۵ تن رسانده است که در مقایسه با ۴۰۰تن ایران هنوز قابل توجه نیست.
هرچند که، نگاه به این‌کسب و کار در افغانستان توسط غربی ها بسیار جدی و علمی است.
نکته جالب اینکه بر اساس آمار در سال 97 بیش از 19 تن زعفران ایران وارد افغانستان شده و با نام آنها به سراسر دنیا صادر شده است.
بعداز زعفران اسپانیا اکنون برند زعفران افغانستان درحال شکل گیری است.

با تشکر از مسئولین بی توجه!!!

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه