PAPNA.ir ...

کاتال تلگرام

چاپ دیجیتال قوطی و فلز کارآمد و متفاوت

روند نفوذ صنعت چاپ دیجیتال در تمام ابعاد صنعت بزرگ و استراتژیک چاپ رو به روز بیشتر می گردد و با توجه به توسعه علوم کسب وکار و نیاز به تولید خصوصی این روند اهمیت و توجه بیشتری را طلب می کند.

آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، چاپ فلز و قوطی در ایران توسعه چندانی نداشته و ظهور و بروز ماشین آلات چاپ دیجیتال در این بخش می تواند بازار مناسبی در صنعت چاپ و بسته بندی ایران پیدا کند. این درحالی است که در چند سال اخیر توجه بیشتری نسبت به بسته بندی های فلزی و قوطی در کشور شده و شاهد رشد روز افزون کیفی تولیدات در این بخش هستیم.

شرکت انگلیسی Tone Jet که مقر آن در کمبریج است نوعی فناوری چاپ دیجیتال بسیار ابتکاری برای چاپ روی قوطی نوشابه به بازارعرضه کرده است. این فناوری می‌تواند کل زنجیره عرضه و توزیع قوطی‌های نوشابه را زیر و رو کند.

جاناتان هان معاون بخش تکنولوژی این شرکت می‌گوید: روشی که ما ارایه می‌دهیم می‌تواند روی انبوه قوطی‌های استاندارد در سرعت بالا، در نقطه پر کردن مایع درون قوطی، چاپ کند. همه چیز در یک مرحله انجام شده و بلافاصله بسته‌بندی می شود و برای مشتریان ارسال می گردد. در روش‌ ابداعی ما به جای ورق، مستقیم روی قوطی چاپ انجام می‌شود.

مدیر ارشد اجرایی شرکت می‌گوید: فرآیند ما ارزانتر از چاپ آنالوگ قوطی برای تیراژ کمتر از 50 هزارتا است. برای محصولات پرفروش سوپرمارکت‌ها که حاشیه سود بسیار کمی دارند، استفاده از مرکب‌های گران قیمت فویل و فیلم که به سختی می‌توان روی آن چاپ کرد، جایز نیست. فناوری ما می‌تواند پژواک فناوری شرکت زیراکس باشد. با توجه به خصوصی سازی بسته بندی این روند با توجه به هزینه نسبی پایین خود می تواند کمک شایانی به ترویج بسته بندی های فلزی و قوطی نماید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه های اجتماعی

نوشتن دیدگاه